„52 Book Challenge PL”. Czy to ostatnia edycja akcji?

52 book challenge PL
fot. www.pxhere.com

Pomysłodawca popularnego wyzwania 52 Book Challenge PL kilka dni temu zapowiedział, że nie będzie w kolejnych latach koordynował akcją. Czy to koniec czytelniczej zabawy?

Przeczytam 52 książki w roku to internetowa inicjatywa, która jest odpowiedzią na statystyki dotyczące czytelnictwa w Polsce. Podczas swojej pierwszej edycji w 2015 roku 52 Book Challenge PL przyciągnęło ponad 100 tysięcy internautów na facebooku. Zainteresowani przyjęli sobie, że przeczytają minimum 52 książki w ciągu roku. Liczba osób przyłączających się do akcji z roku na rok jest coraz większa.

Pomysłodawca akcji, Marcin Gnat, oświadczył ostatnio, że nie będzie dłużej jej koordynatorem. – I oto przyszedł dzień, kiedy uznałem, że to koniec. Ta myśl nie dawała mi spokoju od jakiegoś czasu. Informuję Was, że wraz z tym postem usuwam się w cień, i od tej nie będę już firmował swoją twarzą wyzwania „Przeczytam 52 książki w roku” – napisał, żegnając się, na profilu wydarzenia.

Czy to koniec akcji?

Miejmy nadzieję, że to nie koniec wyzwania. W końcu zainspirowało ono tysiące Polaków do regularnego czytania. Jednak oświadczenie nie napawa optymizmem.

– Czy wyzwanie w 2021 roku odbędzie się? Na tę chwilę – nie wiem. Wydaje mi się, że nie. Ale nigdy nie mówię nigdy. Dziękuję Wam za te pięć lat. Pamiętajcie – wyzwanie Przeczytam 52 książki w 2020 roku trwa. Ja również biorę w nim udział (dopiero 12 na liczniku). Keep on reading! – napisał Marcin Gnat.

DO WIDZENIA!I oto przyszedł dzień, kiedy uznałem, że to koniec. Ta myśl nie dawała mi spokoju od jakiegoś czasu….

Publiée par 52 Book Challenge PL sur Dimanche 10 mai 2020

Wierzymy jednak, że pomysłodawca tak łatwo się nie podda i za rok też powstanie ulubione wyzwanie.
Kim jest Marcin Gnat?

Marcin Gnat, który jest pomysłodawcą akcji 52 Book Challenge PL to krakowski dziennikarz od 12 lat związany ze światem mediów cyfrowych. Był także jednym z nominowanych w plebiscycie Gazety Krakowskiej Osobowość Roku 2018 za zainspirowanie dziesiątek tysięcy Polaków do regularnego czytania i udowodnienie, że internet może być skutecznym narzędziem do promocji czytelnictwa.

Jego akcja 52 Book Challenge była natomiast dwa razy nominowana do nagrody Kampania Społeczna Roku.