Game Builder Garage, czyli zabawa w programistę gier [Nintendo Switch]

0
364

Chyba każdy gracz zastanawiał się, jak to jest tworzyć gry wideo. Wraz z premierą Game Builder Garage od Nintendo będziemy mogli zerknąć za kulisy projektowania gier, ucząc się tego krok po kroku. Jeśli interesujesz się game devem, z pewnością zainteresuje Cię ten projekt.

Game Builder Garage to narzędzie przygotowane przez Nintendo, które ma nas nauczyć podstaw programowania gier. Niewątpliwie grupą docelową są ludzie, którzy z projektowaniem gier nie mieli nic wspólnego. Dzięki czytelnemu i intuicyjnemu interfejsowi, nawet bez znajomości podstaw zasmakujemy pracy w game devie. Twórcy sami podkreślają, że program przede wszystkim powstał z myślą o amatorach, czemu dowodzi tekst zamieszczony na stronie głównej projektu.

Marzyłeś zawsze, by budować własne gry wideo? Oprogramowanie Game Builder Garage jest świetnym miejscem, by zacząć! Każdy może nauczyć się podstaw projektowania gier i wizualnego programowania krok po kroku, dzięki lekcjom stworzonym przez Nintendo.

Zabawa rozpoczyna się od przydzielenia gałek i przycisków pod odpowiednie funkcje. Samo projektowanie przypomina tworzenie mapy myśli, gdzie za pośrednictwem panelu dotykowego łączymy linkami funkcję z narzędziem. Proces tworzenia pod kątem wykorzystywanych narzędzi nie jest skomplikowany, dlatego kluczem jest to na jaki pomysł wpadniemy i jak przekujemy go na coś realnego w Game Builder Garage. Sam zwiastun pokazuje jak wiele istnieje możliwości. Możemy stworzyć rozbudowane gry platformowe, zręcznościówki, wykorzystujące pełnię możliwości konsoli, czy gry wyścigowe. Poziom skomplikowania całego przedsięwzięcia będzie zależeć tylko i wyłącznie od nas.

Z pewnością twórcy Game Builder Garage stworzyli grę z myślą o edukacji, ale nie zapominajmy, że ma ona nam dostarczyć również nieco rozrywki. Nie zaznamy w nim tysiąca linijek kodu, co obecne jest w tworzeniu gier z prawdziwego zdarzenia. Ze względu na prosty i plastyczny system, zmiany w naszej grze będą mogły być wprowadzane w sposób dynamiczny. Mamy być w stanie swobodnie przełączać się pomiędzy ekranem projektowania, a faktyczną grą, dzięki czemu połączymy przyjemność tworzenia z zabawą w grze. Zainteresowanych zapraszam na stronę Nintendo, gdzie bez wątpienia znajdą więcej informacji.

Co sądzicie o takich luźnych formach tłumaczenia jak działa tworzenie gier? Koniecznie dajcie znać!

Festiwal polskich gier na GOG.com – sporo tytułów z obniżkami

Festiwal polskich gier na GOG.com – sporo tytułów z obniżkami

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments