YouTube Music rozpocznie działalność w przyszłym tygodniu z milionami utworów z całego świata i wielkimi ambicjami. Platforma oferować będzie spersonalizowane playlisty i specjalne przygotowane odtwarzacze na smartfony i na Google Chrome.
Google po porażce Google Play Muzyka po raz kolejny postawił na streaming muzyki. Tym razem zostanie uruchomiony zupełnie odrębny twór, który ma stanowić konkurencję dla Apple Music, Spotify czy Tidala. Najmocniejszą stroną YouTube Music ma być bogata biblioteka utworów, pełna personalizacja playlist, szybki dostęp do lubianej muzyki i specjalny odtwarzacz muzyki dla przeglądarek i smartfonów.
YouTube Music – abonament i wersja darmowa
YouTube zapowiada, że nowa usługa będzie dostępna w wersji bezpłatnej. Niestety w tej wersji (podobnie jak w przypadku Spotify) trzeba będzie liczyć się z reklamami i brakiem odtwarzania muzyki w tle. YouTube Music Premium będzie kosztować 10 dolarów i za tę cenę użytkownik otrzyma możliwość odtwarzania utworów offline. Oczywiście w opcji premium nie będzie reklam.
Kiedy usługa trafi do Polski?
Polacy na razie muszą uzbroić się w spore pokłady cierpliwości, bo usługa dopiero wystartowała w Stanach Zjednoczonych. Pozostaje nadal pytanie, czy ktoś mając do wyboru tańsze pakiety Spotify czy Tidala, wybierze muzyczny streaming od Google? Czas pokaże, a rynek streamingowy zweryfikuje.
Han Solo: Gwiezdne Wojny – historie [recenzja]