Live Nation sprzedawało bilety z drugiej ręki?

0
148
Live Nation sprzedawało bilety z drugiej ręki?
fot. Wikimedia Commons

Współpracownicy zespołu Metallica podobno wykorzystywali rynek wtórny do hurtowej sprzedaży wejściówek po wysokich cenach. Live Nation sprzedawało bilety z drugiej ręki?

Jak donosi magazyn Billboard, bilety m.in. na koncerty Metalliki zostały sprzedane bezpośrednio na rynek wtórny przy współpracy z Live Nation. Fani od dawna podejrzewali, że praktyka ta jest szeroko rozpowszechniona w przemyśle muzycznym. Tłumaczy to szybką wyprzedaż prestiżowych koncertów, na które bilety natychmiast pojawiają się po wyższych cenach na nieoficjalnch serwisach.

Praktyki te są kontrowersyjne, ponieważ uniemożliwiają fanom kupowanie biletów po cenie rynkowej poprzez oficjalne kanały sprzedaży.

Przedstawiciele Live Nation powiedzieli Billboardowi, że firma przez lata ułatwiała transfer biletów na koncerty w ten sposób.

Niemniej utrzymują, że uczynili to tylko na prośbę koncertującego artysty. Rzekomo artyści kontrolują to, gdzie ich bilety są sprzedawane oficjalnie. Nie zmienia to jednak faktu, że wielu muzyków pozwala swoim współpracownikom na podejmowanie takich decyzji. Manager zespołu Metallica powiedział Billboardowi, że sami muzycy nie wiedzieli o praktyce, ponieważ zespół przekazał to zadanie człowiekowi o imieniu Tony DiCioccio. Wspomniany mężczyzna miał współpracować z grupą jako konsultant ds. sprzedaży biletów.

Billboard donosi, że według Live Nation, DiCioccio został natchniony do tego, aby przenieść bilety na platformy odsprzedaży po otwarciu przez zespół Minneapolis’s U.S. Bank Stadium w 2016 roku. Przyniosło to wtedy przyzwoity zysk, gdy ponad 10.000 biletów zostało sprzedanych na rynku wtórnym bez udziału zespołu. Po ukazaniu się gigantycznego obrotu wtórnych transakcji na tym koncercie, Live Nation skomentował ten fakt na łamach magazynu. Zdaniem pracowników firmy pośrednik (DiCioccio) pracował z Live Nation nad unikalną strategią sprzedaży, która wykorzystywała rynek wtórny jako kanał dystrybucji wybranych biletów klasy high-end.

W telefonicznym nagraniu uzyskanym przez Billboard, odsłoniły się kulisy tego procesu.

Przedstawiciel Live Nation na Amerykę – Bob Roux – rozmawiał z CEO Outback Presents i prezesem Vaughn Millette o strategii odsprzedaży biletów na koncert zespołu Metallica. Z rozmowy wynikło, że wspomniana praktyka miała się odbyć na kilka dni przed ich wprowadzeniem do sprzedaży.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments