Z tą gierką wielu graczy wiąże ogromne nadzieje. Pierwsze wzmianki na jej temat pojawiły się już w styczniu 2016 roku, ale dopiero w 2018 otrzymaliśmy konkrety. Teraz dostajemy pierwszy oficjalny filmik prezentujący gameplay. Czego możemy się spodziewać?
World War 3 jest FPS-em oferującym tryb multiplayer. Twórcą i producentem jest gliwickie studio The Farm 51. Jak podaje serwis eurogamer.pl, premiera wczesnego dostępu do tej gry będzie miała miejsce jeszcze tej jesieni, natomiast na pełną wersję prawdopodobnie będziemy musieli poczekać do roku 2019.
Majowe przecieki.
W maju tego roku twórcy gry ujawnili znacznie więcej informacji o samym tytule. Przede wszystkim World War 3 nie będzie, tak jak wcześniej zapowiadano, grą free-to-play. Rozgrywka ma być zupełnie pozbawiona znienawidzonych przez wielu graczy lootboksów. Co również ważne, szczególnie dla tych którzy ostatnimi czasy zagrywają się falom gier posiadających tryb battle royale, taka wariacja w World War 3 też się pojawi. Ma jednak nieco różnić się od tego, do czego jesteśmy przyzwyczajeni i nosić jakże oryginalną nazwę: Recon.
Gameplay
Znacznie świeższy jest jednak fragment samej rozgrywki jakim obdarzyli nas twórcy. Co prawda nie zostało na nim pokazane zbyt wiele, ale mimo tego apetyt rośnie. Ba, nie dostaliśmy nawet prawilnie nagranego Gameplayu, a tylko monitory nakręcone z zewnątrz. Z resztą, zobaczcie sami jak prezentuje się World War 3.
Oczyma tych, którzy grali w World War 3
World War 3 daje nam do dyspozycji ogromny arsenał broni i rozmaite ulepszenia. To jest właśnie to, o czym sami twórcy, jak i testerzy mówią najgłośniej, jako o główny atucie gry. Trzeba przyznać, że wygląda to imponująco. Podobnie wysoki jest wachlarz pojazdów, które także są w pełni modyfikowalne. Z resztą, większość elementów w World War 3 można zmieniać, kolorować, ulepszać itd.
Charakterystyczny także jest wysoki realizm rozgrywki: wszelkie kolizje, świadomość ciała, model jazdy, czy balistyka. W grze pojawią się dwa warianty rozgrywki. Pierwszy z nich będzie starciem zarówno jednostek pancernych jak i lądowych. Będzie w nim chodzić o przejęcie strategicznych miejsc i będzie on wymagał ścisłej współpracy. Drugim będzie wcześniej wspomniany Recon, czyli trochę inny battle royale. Podobnie jak w pierwszym trybie, będzie tutaj chodzić o przechwytywanie i utrzymywanie strategicznych miejsc na mapie. Będzie tu jednak miał miejsce podział na znacznie mniejsze oddziały. Konsekwencje każdej bitwy będą obrazowane na mapie strategicznej.