Prowadzona od jakiegoś czasu platforma AMC+ może już niebawem wejść do poszczególnych krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Plany koncepcyjne zakładają bowiem ekspansję nowych rynków już w 2023 roku. Czy to oznacza, że AMC+ dotrze również wtedy do Polski? Postanowiliśmy to sprawdzić.
AMC to nadawca amerykański, które zadebiutował na tamtejszym rynku w 1996 roku. W Polsce pojawił się dopiero 10 lat po oficjalnym starcie. Z kolei należący do AMC Network serwis VOD – AMC+ zadebiutował w USA w 2020 roku. W chwili obecnej usługa jest oferowana na tamtejszym rynku za równowartość 36 złotych. Zaraz po starcie nowy serwis VOD trafił do Kanady i Australii. Na tych rynkach oferta serwisu jest udostępniana za pośrednictwem innych usług jak choćby Amazon Prime Video, Apple TV czy Sling TV. W Polsce wszelkie treści autorstwa AMC można odbierać za pośrednictwem dwóch czołowych platform VOD: Netflixa i HBO Max. Z kolei w Niemczech udostępniany jest dzięki Disney+.
AMC+ kiedy premiera w Polsce?
Wraz z początkiem 2022 roku w sieci pojawiły się informacje jakoby platforma AMC+ miała już niebawem zadebiutować w Polsce. Była to wtedy jednak zbyt odległa perspektywa. Traktowano tę informację raczej jako medialną spekulację. Teraz jednak mamy nieco jaśniejszą sytuację. Wszystko to za sprawą panelu dyskusyjnego Pay-TV: Global trends w Dubrowniku. Obecny wiceprezes AMC Network Levente Málnay, potwierdził wejście platformy AMC do krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Według oficjalnych zapewnień, premiera ma nastąpić w pierwszym kwartale 2023 roku.
Na liście brakuje Polski?
Levente Málnay w swoim przemówieniu nie wymienił jednak Polski. Można się jednak spodziewać, że plany koncepcyjne obejmą również i nasz kraj. Dodatkowo manager dodał do tego, że celem sieci będzie współpraca z dystrybutorami AMC Network, do których można wliczyć operatorów kablowych i satelitarnych, z którymi firma utrzymuje dość bliskie relacje.
AMC+ to nie konkurencja dla gigantów streamingowych
Nowa platforma AMC+ nie zamierza konkurować z takimi gigantami streamingowymi jak Netflix, Disney+ czy HBO Max. Jak zapewnia Málnay, nowy gracz na rynku VOD będzie oferował coś innego. Co dokładnie miałoby to być? Tego wiceprezes AMC nie chciał zdradzić. Nie udzielił również informacji na temat treści AMC, które są oferowane przez zewnętrzne podmiotu jak choćby Netflix. Czy po starcie nowej platformy wszelkie treści będą znikać u innych podmiotów? Jak na razie to pytanie pozostanie bez odpowiedzi.