Waterparks zagra w Warszawie

0
132

Waterparks ogłaszają trasę koncertową i wystąpią w Warszawie.

Koncert Waterparks w Warszawie jeszcze w 2023 roku. Zespół zagra 10 listopada w klubie Palladium.

Bilety w sprzedaży od 13 kwietnia na livenation.pl

Przedsprzedaż dla klientów CITI Handlowy rozpocznie się w środę 12 kwietnia o godzinie 10:00
Przedsprzedaż Ticketmaster rozpocznie się w środę 12 kwietnia o godzinie 15:00

Og
ólna sprzedaż rozpocznie się w czwartek 13 kwietnia na LiveNation.pl o godzinie 10:00

Waterparks jest łamiącym gatunki kolektywem trzech przyjaciół, którzy grają muzykę, spędzają czas razem i ciągle zmieniają podejście, Waterparks naprawdę reprezentuje większy, śmiemy powiedzieć, ruch. Trio z Houston – Awsten Knight [wokal, gitara], Otto Wood [perkusja] i Geoff Wigington [gitara] – w nieoceniony sposób przywrócili blask rockowi. (Bardziej odważny od ich melodii jest tylko kolor farby do włosów, na który Awsten zdecydował się w tym tygodniu!) Ich dziwna magnetyczna siła przyciągnęła wciąż rosnącą grupę oddanych fanów, którzy tłumnie przychodzą na wyprzedane koncerty, streamują ich piosenki jak szaleni i wprowadzili ich na wiele list Billboard, zespół grał jako gwiazda festiwalu Sad Summer i supportował My Chemical Romance podczas wyprzedanej trasy po arenach.

Kolejną erę rozpoczyna jednak piąty album zespołu INTELLECTUAL PROPERTY, debiutancko wydanego przez wytwórnię Fueled By Ramen, a przyniesie jeszcze więcej przygód…

„Waterparks is so much fucking bigger than Otto, Geoff, and me,” wspomina Awsten. „However, it wouldn’t be Waterparks without the fans at the shows. It wouldn’t be Waterparks without the presence online. It wouldn’t be Waterparks without this awesome community. There are so many people who are a big part of this. It has completely evolved from where it started, and it feels massive to me. I’m lucky enough to guide it.”

Waterparks może być największym zespołem jutra. Aby zrozumieć dlaczego, trzeba cofnąć się do początków. Ich powstanie w 2011 roku ugruntował związek trzech wyraźnie zróżnicowanych osobowości. Wychowani gdzieś pomiędzy generacją iPoda a pierwszą falą mediów społecznościowych, Awsten, Otto i Geoff stanowią wyjątkowe skrzyżowanie kreatywnych dróg. Rzut oka na muzyczną historię Otto obejmuje takie zespoły jak Every Time I Die i Balance & Composure, podczas gdy Geoff znalazł inspirację w gigantach, takich jak Linkin Park. Gusta Awstena obejmowały cały zakres od Donald Glovera i One Direction, po Ke$ha (i wszystko inne po drodze).

Po rozpoczęciu działalności, grupa rozkwitła słynnym jednorazowym występem w Houston na Warped Tour w 2013 roku, na którym ostatecznie zabłysnęli w całości w 2016 roku. Zyskali rozgłos na tej samej scenie, która na początku wspierała również niszczycieli kategorii takich jak Eminem, Deftones, Katy Perry i wielu innych.  Dzięki wyróżniającym się, często memowym teledyskom oraz brzmieniu gdzieś między alternatywną, popową, elektroniczną a rockową muzyką, wzbogaconej nutką hip-hopowej postawy i nawet wokalną akrobatyką R&B, Waterparks trafnie uniknęli kategoryzacji i zapoczątkowali nową erę „alternatywy”, spełniającą definicję słowa dla lat 2020-tych, mówiącą nie tylko o muzyce, ale także o całkowitym zanurzeniu się w kulturze z modą, niezapomnianymi teledyskami i kulturowymi przełomami.

W 2021 roku zespół osiągnął niespotykane dotąd wyżyny dzięki albumowi Greatest Hits. Nie dajcie się zwieść temu tytułowi – nie zebrał on ich najlepszych piosenek w promocyjnej cenie, ale zaprezentował ich najlepszy materiał do tej pory. Dzięki temu albumowi Waterparks znalazł się na liście Billboard Top 200 i w pierwszej dziesiątce Top Alternative Albums Chart oraz Top Rock Albums Chart. W wyniku jego wydania, zespołu przekroczył już pół miliarda streamów. Oprócz relacji z Rolling Stone, MTV, Kerrang! i Alternative Press, pojawił się na okładkach V Magazine i Upset Magazine (które również przyznało płycie perfekcyjną ocenę „pięciu gwiazdek”). Najlepiej podsumował to NME: „Instead of celebrating the past, ‘Greatest Hits’ is opening the door to what comes next.” Along the way, they sold out various headline tours. 2022 saw the band sign to Fueled By Ramen and turn the page on a new chapter in 2023 with INTELLECTUAL PROPERTY.”

„Whereas I saw „Greatest Hits” as a dark indoor album, I see this body of work as a light outdoor album,” zdradza. „There’s a bright vibe with very high energy to it. So much of what we do is about how it’s going to be experienced by the community. We did a lot of programming on the last record. I wanted to get more tactile and touch shit now,” śmieje się. „I needed to hold a guitar and have the strings vibrating on my fingers.”

To prowadzi nas do pierwszego singla FUNERAL GREY. Napędzany przez cztery różne gitary (w tym gitarę-zabawkę do głównego riffu), utwór kołysze się jak kula uderzeniowa od bujającej zwrotki do hipnotyzującego refrenu z podbitym przesterem, „She wore a sweater in summer weather. She wore a sweater. It was FUNERAL GREY!”

„This is and I fucking hate the term more love-driven,” he confesses. „It’s a reintroduction, and it’s more about other people than just me. When I wrote the song, I was walking around [collaborator] Julian [Bunetta]’s neighborhood. I was laughing, because it looked so haunted like something out of an M. Night Shyamalan movie. I thought, „If this was an Instagram filter, it would be ‘Funeral Grey’.” It’s got a dark title, but I love how bright it sounds. To me, that’s Waterparks.”

W ślad za tym zaserwowali introspektywny, zaraźliwy i nieodparty singiel “SELF-SABOTAGE”. Niczym słuchanie wewnętrznego dialogu, zwiewne wersy kulminują w samouspokajającym pytaniu „What the fuck is wrong with me?”. W międzyczasie trzaskające gitary i rozmyta elektronika podkreślają maniakalnie chwytliwy refren uwydatniony przez dzikie, podniebne rejestry Awsten. To kolejna ilustracja niebywałego talentu chłopaków do nieprzewidywalności. Z kolei FUCK ABOUT IT [feat. blackbear] tylko jeszcze bardziej pokazuje ich progresję z lepkimi refrenami i artystyczną kuratelą wibracji, jako że początkowo zebrał ponad 10 milionów streamów (i ciągle rośnie).

Po ST*RFUCKER, INTELLECTUAL PROPERTY naprawdę wchodzi na wysokie obroty z REAL SUPER DARK. Jego ciężkie katharsis objawia się poprzez szarpiącą elektronikę, gardłowe krzyki i niespodziewanie chwytliwy śpiew. Tymczasem BRAINWASHED przedstawia wzloty i upadki zauroczenia na tle ścieżki dźwiękowej z klaśnięciami i słonecznym gitarowym riffem, który nie byłby nie na miejscu w twojej ulubionej letniej komedii z przełomu wieków. Awsten jęczy: „My day’s fucked until you wanna text back”, zanim spróbuje złamać zaklęcie: „Now, I’m having the same thoughts, can’t stop thinking you’ve got me brainwashed… why do I think you’re so cool?”. Podróż dobiega końca wraz z „A NIGHT ON EARTH”. Pęd hiper popowej produkcji ledwie ustępuje na tyle, by wokalista mógł głosić: „Now Jesus hates my guts. It’s getting personal”, przed ostatnim wybuchem apokaliptycznie chwytliwej melodii.

Każdy znajdzie tu coś dla siebie. INTELLECTUAL PROPERTY jest przeznaczony dla ludzi składających się na ten większy ruch – jak wszystko, co robi Waterparks.

Waterparks jest łamiącym gatunki kolektywem trzech przyjaciół, którzy grają muzykę, spędzają czas razem i ciągle zmieniają podejście, Waterparks naprawdę reprezentuje większy, śmiem powiedzieć, ruch. Trio z Houston – Awsten Knight (wokal, gitara), Otto Wood (perkusja) i Geoff Wigington (gitara) – w nieoceniony sposób przywrócili blask rockowi. Ich dziwna magnetyczna siła przyciągnęła wciąż rosnącą grupę oddanych fanów, którzy tłumnie przychodzą na wyprzedane koncerty, streamują ich piosenki jak szaleni i wprowadzili ich na wiele list Billboard, zespół grał jako gwiazda festiwalu Sad Summer i supportował My Chemical Romance podczas wyprzedanej trasy po arenach.

Waterparks mogą być największym zespołem jutra. Dzięki Greatest Hits z 2021 roku osiągnęli bezprecedensowy poziom. Nie dajcie się zwieść temu tytułowi – nie zebrał on ich najlepszych piosenek w promocyjnej cenie, ale zaprezentował ich najlepszy materiał do tej pory. W związku z tym, album wszedł na szczyt Billboard Top 200 i wylądował w pierwszej dziesiątce Top Alternative Albums Chart i Top Rock Albums Chart. W efekcie zespół przekroczył pół miliarda streamów. Oprócz relacji z Rolling Stone, MTV, Kerrang! i Alternative Press, zespół ozdobił okładkę V Magazine i Upset Magazine (który również przyznał płycie perfekcyjną ocenę „pięć na pięć gwiazdek”). Być może najlepiej podsumował to NME: „Instead of celebrating the past, Greatest Hits is opening the door to what comes next.”. Po drodze wyprzedali wiele tras koncertowych. Teraz rozpoczynają nową erę z piątym pełnym albumem i debiutem dla wytwórni Fueled By Ramen, INTELLECTUAL PROPERTY oraz jeszcze większą ilością przygód. INTELLECTUAL PROPERTY jest przeznaczony dla ludzi tworzących większy ruch – jak wszystko, co robią Waterparks.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments