Premierowy reportaż Artura Owczarskiego Luizjańskie gumbo ukaże się już za tydzień. Autor pokaże południową część Stanów Zjednoczonych oczami różnych ras i wyznań.
Fabuła książki
Na premierowy reportaż Owczarskiego składają się rozmowy z mieszkańcami Luizjany, ukazujące ich mentalność. Zbliżamy się do zapoznania się z ich życiem w kręgach kultury i tradycji tj. historii, muzyki, również ich kuchni. Opowieści te przybliżyli m.in.: politycy, aktorzy, muzycy, którzy zdobyli prestiżową nagrodę Grammy, filmowcy czy działacze społeczni. Sięgający po nadchodzącą lekturę czytelnik będzie bez wątpienia mógł poczuć aurę luizjańskich plantacji trzciny cukrowej. Wnioskując, czytelników czeka egzotyczna podróż.
– Tytułowe gumbo to oficjalne danie Luizjany, ale nie dlatego znalazło się w tytule mojej najnowszej książki. To potrawa, która jak nic innego ilustruje zróżnicowanie etniczne tego stanu. To tygiel składników, mix smaków, manifestacja różnorodności, erupcja zagmatwania. Taka też jest Luizjana. Przez stulecia kształtowali ją Afrykanie, potomkowie amerykańskich Indian, osadnicy z Europy, Karaibów i Nowej Szkocji. Podczas wielomiesięcznych przygotowań do napisania tej książki oraz mojej podróży do Luizjany poznałem niesamowitych ludzi, których zaprosiłem do opowiadania o ich pasjach, pracy, życiu osobistym, obyczajach, relacjach społecznych, historii i panujących tam wierzeniach. Dzięki temu powstał reportaż, który pozwoli czytelnikowi realnie zanurzyć się w niesamowitej różnorodności tego stanu – mówi Artur Owczarski – podróżnik-pasjonat, autor reportażu Luizjańskie gumbo oraz innych bestsellerowych książek.
O autorze
Artur Owczarski – autor bestsellerów Droga 66: Droga Matka. O historii, legendzie, podróży, Teksas to stan umysłu oraz jego najnowszego reportażu – Luizjańskie gumbo. Pasjonat podróży z ponad 20-letnim stażem, żeglarz, nurek i poszukiwacz przygód. Honorowy obywatel Bandery w Teksasie, USA, drugiej najstarszej polskiej osady w USA i kowbojskiej stolicy świata. Założyciel wydawnictwa BookEdit. Posiada doświadczenie po obu stronach rynku wydawniczego – zarówno jako autor w tradycyjnym wydawnictwie, jak i jako niezależny wydawca. Oprócz publikowania od 17 lat prowadzi CiTRON GROUP, firmę specjalizującą się w personalizowanych upominkach i gadżetach dla branży reklamowej.
Luizjańskie gumbo ukaże się dzięki Wydawnictwu BookEdit – firmie działającej jako self-publishing. Premierowy reportaż możecie zakupić m.in. taniaksiazka.pl