Sezon na Fit Cake w pełni, czyli pyszne jagodzianki i nie tylko!

0
172

Pogoda zmienną jest, w przeciwieństwie do naszego ulubionego Fit Cake’a, w którym niezmiennie znajdujemy coś pysznego! Co tym razem oferuje krakowski lokal?

Hit Sezonu, czyli KETO JAGODZIANKI!

Porcja= 313 kalorii (B: 11,5 g; W(netto): 7 g; T: 24,5 g

Skład: jajka, miąższ kokosowy, masło orzechowe, mąka kokosowa, mąka migdałowa, mleczko kokosowe, jagody, wanilia, olej kokosowy, sole, sól himalajska, inulina, erytrol (bez glutenu, bez laktozy, bez cukru).

Fot. Diana Łętocha

Keto czy nie keto – na jagodzianki z Fit Cake’a poluję od dawna, jednak zawsze się spóźniałam i już ich brakowało. Tym razem mi się udało i już rozumiem ich fenomen. Otóż ta z pozoru niewielka bułeczka z kruszonką i opruszona erytrolem ma w sobie tyle nadzienia, że aż wypływa ono bokami. Jest bardzo mięciutka; ciasto delikatne, lekko sprężyste i słodkie. Co ciekawe – czuć w nim wyraźnie nutkę kokosa, masła orzechowego oraz wanilii, co mocno odróżnia ją od tradycyjnego wypieku. W środku znajduje się solidna porcja nadzienia – jagodzianka po brzegi wypełniona jest świeżymi, soczystymi i nieco kwaskowatymi jagodami. Drożdżówka dosłownie rozpływa się w ustach! Kwaśne i orzeźwiające nadzienie idealnie komponuje się ze słodkim ciastem. Wydaje się niepozorna, a jest bardzo syta.

Fot. Diana Łętocha

 

KETO GALARETKOWIEC

Porcja = 247 kcal; B: 6g W: 4g (netto) T: 21g

Skład: mleczko kokosowe, śmietanka 30%, , mąka kokosowa, maka migdałowa, jajka, sól himalajska, babka jajowata, żelatyna, ekstakt z mango/malin/kiwi, erytrytol (keto, bez dodatku cukru, bez glutenu).

Fot. Diana Łętocha

Kolejną keto propozycją jest galaretkowiec. Nazwy nie trzeba tłumaczyć – galaretka dominuje w całym cieście. Deser składa się z trzech głównych warstw: ze spodu, masy serowej i z galaretki z wierzchu. Czubek wieńczy keks bitej śmietanki i solidna truskawka. Spód jest zbity, mokry i słodki – przypomina nasączony sokiem owocowym biszkopt. Masa serowa niczym pianka. Jest słodka, gładko zblendowana o przyjemnym, śmietankowym posmaku. Zawiera mnóstwo kawałeczków różnokolorowych, owocowych galaretek, o smakach: mango, kiwi i malina, przez co jest soczysta i orzeźwiająca. Galaretka z wierzchu jest bardzo słodka i malinowa. Ciasto jest bardzo lekkie jak na keto i naprawdę smaczne. To idealny deser na upalne dni.

 

KETO KING

Porcja = 439 kcal; B: 11g W: 11g T: 39g

Skład: jajka kurze, mleczko kokosowe, mąka migdałowa, mąka kokosowa, łupiny babki jajowatej, olej kokosowy, masło orzechowe, orzechy laskowe, mleko migdałowe, kakao, sól himalajska, erytrol (keto, bez dodatku cukru, bez glutenu, bez laktozy).

Fot. Diana Łętocha

Pozostając w temacie keto, mam dla was kolejną pyszną propozycję. Oto Keto King, czyli orzechowo-czekoladowe ciasto wzorowane na popularnym batonie. Składa się z 5 warstw, kolejno od spodu: biszkopt, krem śmietankowy, biszkopt, warstwa daktylowa i krem kakaowy. Spód jest kakaowy, mało słodki i rozpływający się w ustach. Wyżej mamy biały krem, przypominający śmietanką kokosową – bardzo zbity i słodki. Masa z daktyli jest bardzo słodka i zawiera mnóstwo drobnych kawałeczków orzechów laskowych, dzięki czemu przyjemnie chrupie. Krem kakaowy ma kremową konsystencję o lekko orzechowym posmaku. Całość smaczna, słodka i mocno orzechowa. Kawałek jest solidny i syty.

 

KETO TORCIK RAFAELLO MALINOWE

Porcja = 353 kcal; B:8g W:6g T:33g

Skład: śmietanka 30%, mascarpone, erytrol, maliny, wiórki kokosowe, migdały, biała czekolada bez cukru, jaja kurze, mleczko kokosowe, mąka kokosowa, babka jajowata, mąka migdałowa, chia (keto, bez glutenu, bez cukru).

Fot. Diana Łętocha

Rafaello znamy wszyscy, ale żeby malinowe? Czy to połączenie jest udane? Jak najbardziej! Ciasto składa się z biszkoptu i dwóch kremów, a wierzch wieńczy pralinka fit rafaello. Śmietanka z góry to puszysty krem na bazie mleczka kokosowego, mascarpone i białej czekolady, a to połączenie jest mistrzowskie. Masa dosłownie rozpływa się w ustach! Biszkopt miękki i soczysty, a różowy krem – słodki, mocno malinowy i lekko kwaskowaty o aksamitnej formule. Zawiera też spore kawałki malin, przez co masa jest soczysta. Całość miękka, pyszna, malinowo-śmietankowo-kokosowa. Pralinka rafaello jest miękka, twarogowa, obsypana kokosem. To bardzo lekki torcik, który zasmakuje każdemu fanowi kokosa i malin.

 

WEGAŃSKI SERNIK Z TRUSKAWKAMI (LOW FODMAP)

Porcja = 389 kcal; B: 3g W: 24g T: 31g

Skład: orzechy arachidowe, mleko migdałowe, mleczko kokosowe, truskawki, budyń bezglutenowy, mąka ziemniaczana, mąka ryżowa, olej kokosowy, olej rzepakowy, sól himalajska, agar, wanilia, substancja słodząca: stewia (low fodmap, vegan, bez dodatku cukru, bez glutenu, bez laktozy).

Fot. Diana Łętocha

Serniczek z truskawkami również jest lekki i idealny na letnie dni. Składa się ze spodu, masy serowej i galaretki. Spód jest bardzo zbity, wyraźnie wyczuwalne są w nim kawałeczki orzechów arachidowych, przez co jest chrupiący i twardawy. Jest też lekko tłustawy, ale o przyjemnym, karmelowym posmaku. Masa serowa jest nieco galaretkowata, gładko zblendowana i słodka o ciekawym smaku migdałów. Galaretka z wierzchu – kwaskowata, troszkę marmoladowa, z dużymi kawałkami truskawek i pestkami, które są bardzo wyczuwalne pod zębami. Całość ciekawa i smaczna, choć nie przypomina typowego sernika. To lekki, przyjemny dla podniebienia deser.

 

TARTA CHAŁWOWA

Porcja = 351 kcal; B: 8g W: 10g T: 31g

Skład: mąka migdałowa, mąka kokosowa, mleczko kokosowe, tahini, olej kokosowy, erytrol, sól himalajska, owoce sezonowe (vegan, bez dodatku cukru, bez glutenu, bez laktozy, bez jajek).

Fot. Diana Łętocha

Tarta składa się jedynie ze spodu i kremu. Na wierzchu jako dekoracja znajduje się keks z fit bitej śmietany, słodkiej i kokosowej. Deser posypany jest też świeżymi, soczystymi owocami: kiwi, czereśnią i pestkami granatu. Spód zbity, choć sypki, bardzo słodki. Krem intensywnie chałwowy, mocno wyczuwalne tahini. Konsystencją przypomina puch albo piankę. Jest słodki, ale nie za bardzo. Całość miękka, puszysta i rozpływa się w ustach. Owoce dodają kwasku i soczystości, przełamują słodycz i delikatność ciasta.

 

SHAKE PROTEINOWY BORÓWKOWY

Skład: mleko bez laktozy 1,5%, odżywka białkowa o smaku waniliowym, borówki, aromat owoce leśne (bez dodatku cukru, bez glutenu, bez orzechów).

Fot. Diana Łętocha

Świetnym pomysłem w upalne dni jest też shake owocowy, najlepiej proteinowy. Ja wybrałam smak borówkowy. Ten mleczno-owocowy napój zawiera spore kawałki borówek i ma wyrazisty, dominujący smak tych owoców. Jest bardzo słodki, ale i lekko kwaśny. Mocno orzeźwiający i syty. Ma przyjemną, kremową konsystencję z długo utrzymującą się pianką. To bardziej posiłek niż napój, można sobie nim pojeść, a zawiera niecałe 200 kcal.

 

Chodź do Fit Cake’a!

Jagodzianki, ciasta, tarty, szejki – to i wiele innych pysznych propozycji bez cukru czeka na Was w Fit Cake’u! Zajrzyjcie do krakowskiego lokalu na Karmelickiej oraz w Nowej Hucie oraz na stronie fitcake.pl!


Jeśli w dalszym ciągu macie ochotę na coś słodkiego bez cukru, zapraszamy do zapoznania się z artykułem o Doggy Yodze, czyli zajęciach jogi ze szczeniakami!

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments