Setki miliony dolarów – gigantyczny przychód Genshin Impact

0
716
Genshim Impact

Genshin Impact w przeciągu ostatnich pięciu miesięcy zanotował przychód o wysokości 874 milionów dolarów. Najnowsza produkcja studia MiHoYo zarabia więcej od Pokemon GO.

Gra zadebiutowała 28 września 2020 roku, zyskując przy tym dużą popularność w wersji mobilnej. W związku z tym firma analityczna Sensor Tower przygotowała raport dotyczący zarobków Genshin Impact w okresie wrzesień 2020 – luty 2021.

Początek godny podziwu 

Według danych rynku mobilnego, tytuł wygenerował 874 miliony dolarów przychodu w przeciągu pięciu miesięcy. W rezultacie produkcja MiHoYo plasuje się na 3 miejscu wyprzedzając przy tym Pokemon GO i Roblox. Powyżej Genshin Impact znajduje się Honor of Kings oraz PUBG Mobile, których przychody sięgają ponad miliarda dolarów.

Za sukcesem gry stoi przede wszystkim rynek chiński. Wygenerował on ponad 71% przychodu, który wynosi około 620 milionów dolarów. Drugie miejsce zajmuje Japonia – 237 mln dolarów – a trzecie USA – 162 mln dolarów.

W przypadku skali globalnej na App Store odnotowano 60 % zarobku (czyli około 521 mln dolarów). Natomiast w przypadku Google Play wygenerowano pozostałe 40 % (352 mln dolarów).

MiHoYo nie poprzestaje 

W samo stworzenie gry zainwestowano 100 milionów dolarów. Według zapowiedzi studio ma zamiar wydawać kojelne 200 milionów dolarów rocznie na rozwój Genshin Impact. Biorąc pod uwagę wspomniane plany, MiHoYo będzie dążyło do zwiększenia popularności produkcji i idących za tym zysków.

Gra jest dostępna na komputerach osobistych, konsolach PlayStation 4 oraz urządzeniach mobilnych z systemami Android i iOS. Natomiast twórcy wciąż nad nią pracują i na 17 marca zapowiedziano kolejną aktualizację wzbogaconą o Hangout Events, w tym minigry oraz symulator randkowania. Dodatkowo gracze będą mieli możliwość uczestniczenia w festiwalu Mondstadt Windblume.

Zapowiedź najbliższego patcha 1.4:

 

Genshin impact grą roku Google Play

Genshin Impact grą roku Google Play

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments