Nadszedł mrok! A tak na poważnie, zaczął się 6 sezon w Fortnite. Jakie zmiany i dodatkowe rzeczy pojawiły się w grze od Epic Games?
6 sezon w Fortnite to spora ilość zmian, które dotyczą zarówno trybu battle royale, jak i ratowania świata. Przygotujcie się, albowiem nadciąga mrok…
6 sezon w Fortnite – zmiany w trybie battle royale
Nowy sezon oznacza przede wszystkim całkowicie nowy Karnet Bojowy, dzięki któremu gracze będą mogli zdobyć jeszcze więcej zmian wizualnych czy też animacji w grze. Przewodnim tematem obecnego sezonu jest Halloween, co tłumaczy wiele strasznych skórek postaci i innych tego typu przedmiotów.
Najciekawszą zmianą jest dodanie pupili, którzy będą zachowywać się odmiennie w zależności od tego, w jakiej sytuacji aktualnie się znajdujemy. Do odblokowania są 3 różne zwierzaki: Kostek, Łusek i Chromiak.
Następną istotną zmianą są Widmowe kamienie, dzięki którym będziemy mogli wtopić się w mrok. Wtopienie ma jednak swoje zasady:
Widmowe kamienie możemy znaleźć w świecie gry są przedmiotami jednorazowego użytku. Użycie takiego kamienia nakłada na nas efekt Widmowej Formy. Kiedy znajdujemy się pod jego wpływem:
- Nie możemy używać broni
- Stojąc w bezruchu jesteśmy niewidoczni (podczas poruszania się pozostawiamy za sobą Widmową Smugę)
- Otrzymujemy nową zdolność: Fazę. Używamy jej poprzez naciśnięcie przycisku strzału. Umiejętność ta pozwala nam na przemieszczenie się w kierunku, w którym jesteśmy zwróceni (umożliwia przenikanie przez obiekty)
- Efekt utrzymuje się przez 45 sekund lub do momentu wciśnięcia przycisku celowania
Z gry wycofano Granat Impulsowy, pistolet maszynowy z tłumikiem oraz lekki pistolet maszynowy, a także Odbijacz i zdalne ładunki wybuchowe. Przedmioty te w dalszym ciągu można używać w trybie Placu Zabaw.
Zmiany w mapie i optymalizacji
W grze pojawiły się nowe lokacje:
- Latająca Wyspa
- Skażone Obszary
- Pola Kukurydzy
- Nawiedzone Zamczysko
- Zoptymalizowano kod renderujący wiążący tekstury na Switchu. Poprawi to wydajność procesora i karty graficznej, co poskutkuje płynniejszą rozgrywką i wyższą rozdzielczością renderowania.
- Zoptymalizowano wydajność gry, gdy na ekranie obecnych jest wielu graczy naraz.
Zmiany w trybie Ratowania Świata
Pierwszą ważną rzeczą jest otrzymanie nagrody za włączenie uwierzytelniania wieloskładnikowego na naszym koncie. Za tę zmianę otrzymamy dodatkowe 50 pól w Zbrojowni, 10 w plecaki oraz 1 legendarną lamę ze skrytki trolla.
Dodano nowego wroga, którym jest Krzepki z tarczą!
Przeciwnik ten dźwiga ze sobą drzwi od lodówki, które blokują ataki frontalne. Pustak będzie atakował gracza drzwiami, a także otrzyma własne modyfikatory żywiołów.
MISJE I SYSTEMY
- Misje alarmowe z minibossami są aktywne. Można wykonać do 10 takich misji dziennie.
- W trakcie trwania wydarzenia misje alarmowe z minibossami będą zapewniać dwie nagrody w formie PD, materiałów do ewolucji, re-profitów lub profitów+ zamiast jednej.
- Misje alarmowe z minibossami będą zapewniać złoto zamiast talonów.
- W trakcie trwania wydarzenia misje alarmowe z minibossami nie będą wynagradzać graczy bohaterami, schematami, ocaleńcami, minilamami, kluczami transformacyjnymi ani V-dolcami.
- Dodano 4 wątki fabularne. Każdy z nich składa się z 10 etapów, których ukończenie będzie jednorazowo dawać graczom coraz lepsze nagrody (bohaterów/schematy/PD ocaleńca, materiały do ewolucji, profity+ lub złoto).
- W ramach tych wątków dostępne będą także powtarzalne zadania, z nagrodami w postaci żywiołowych profitów+, re-profitów i materiałów do ewolucji.
- PD i materiały do ewolucji z misji alarmowych z minibossami będą odtąd płynnie skalowane do poziomu trudności misji.