Przygotowujesz dużą prezentację lub firmową galę? Potrzebujesz profesjonalnego konferansjera! Podpowiadamy, jak wytypować taką osobę

0
146
fot. Karol Makurat | #tarakum_photography | www.tarakum.pl

Często wydaje nam się, że ambasadorem marki mogą być tylko osoby znane, na przykład sportowcy lub aktorzy. Jest w tym sporo prawdy, jednak warto wskazać też na pewien wyjątek. Mowa o konferansjerach, czyli prowadzących imprezy okolicznościowe. W czasie trwania eventu to właśnie od nich zależy, jak postrzegana będzie marka, jaką tworzymy.

Konferansjer do wynajęcia — po czym można poznać zawodowca?

Odporność na stres, dobra dykcja czy umiejętność wysławiania się to tylko kilka cech, jakie charakteryzują taką osobę. Właścicielom wielu firm wydaje się, że nie ma znaczenia, kto prowadzi imprezy, bo marketing to przede wszystkim gadżety i świetna sala konferencyjna.

Niestety, ale jest wręcz odwrotnie. W czasie zaplanowanego na cztery godziny eventu, gdzie nasza firma będzie chciała pochwalić się swoimi sukcesami, wszystko może pójść źle. Wystarczy, że wybierzemy osobę, która nie ma odpowiednich cech przywódczych, by występować na scenie, przed dużą publicznością.

Warto zwrócić też uwagę na to, że mowa ciała prowadzącego zwykle jest bardzo dobrze odczytywana przez publikę. Zgromadzone na sali osoby szybko zauważą, że prowadzący boi się tłumu, lub że coś poszło nie tak. A w trakcie imprezy trudno będzie zmienić prowadzącego. Uwagę na to, jak ważna jest interakcja z publicznością zwraca również Maciej Kautz, zawodowy konferansjer:

-Podczas samego eventu wszystko zaczyna się od odpowiedniego zaangażowania gości obecnych na sali, jeszcze przed oficjalnym rozpoczęciem konferencji. Aby zdobyć ich uwagę, przyda się element zaskoczenia: wejście między publikę i wyrywkowe zagadywanie, na czyj występ najbardziej czekają czy skąd przyjechali, skutecznie zachęci ich do zachowania czujności — mówi Kautz.

Świadomość marki, wiedza i umiejętność improwizowania

Każdy profesjonalny konferansjer musi położyć odpowiednio duży nacisk na przygotowanie merytoryczne. Często oznacza to dni, a nawet i tygodnie ćwiczeń, analizowanie najważniejszych danych o firmie, czy uczenie się sposobu mówienia i języka ciała prezesa, który ma być na przykład jednym z prelegentów.

Bardzo dużą rolę odgrywa odpowiednia komunikacja na linii konferansjer — dział PR. Firma może oczekiwać na przykład tego, by w odpowiedni sposób zapowiedzieć nową linię produktów. To dodatkowa wiedza, jaką trzeba przyswoić, by odbiór eventu był jak najbardziej pozytywny.

Warto pamiętać też o tym, że czasem coś może pójść źle. To jeden z punktów krytycznych, kiedy można szybko ocenić, z jakim rodzajem konferansjera mamy do czynienia: czy jest to zawodowiec, czy osoba, która dopiero stawia w tej branży pierwsze kroki, lub (co gorsza) nie przykłada się do swojej pracy.

Scena nie jest miejscem do szukania winnych tego, że zepsuł się clicker lub zawiesiła się prezentacja. Zawodowy konferansjer poszuka rozwiązania problemu, a także w odpowiedni sposób przeprosi publiczność za problemy techniczne i zdoła zająć ją na przykład firmowym storytellingiem do czasu, kiedy usterka zostanie zażegnana.

Dlaczego przeproszenie za problemy techniczne jest tak ważne? Zapewne nie brakuje osób, które poszłyby „na skróty” i za wszelką cenę kontynuowały wystąpienie, udając, że nic się nie stało. To kolejna cecha, która charakteryzuje zawodowców. Mowa o szacunku dla widzów i ich inteligencji. Zgromadzone na sali osoby widzą, że coś poszło nie tak. Dalsze brnięcie i wygłaszanie prezentacji, mogłoby przynieść o wiele więcej szkody niż pożytku. Profesjonalni konferansjerzy świetnie zdają sobie z tego sprawę.

Artykuł partnerski.
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments