Westerman zagra koncert w Polsce oraz dzieli się z nami teledyskiem do najnowszego singla A Lens Turning.
8 listopada 2023 roku Westerman wystąpi w warszawskim Klubie Hydrozagadka.
Bilety w sprzedaży od 5 maja na livenation.pl
Przedsprzedaż dla klientów Citi Handlowy rozpocznie się w środę 3 maja o godzinie 12:00
Przedsprzedaż Ticketmaster rozpocznie się w czwartek 4 maja o godzinie 10:00
Ogólna sprzedaż rozpocznie się w piątek 5 maja na LiveNation.pl o godzinie 09:00
Westerman przedstawia swoją ostatnią propozycję A Lens Turning z drugiego albumu An Inbuilt Fault, który ukaże się w ten piątek nakładem Partisan i Play It Again Sam. Towarzyszący utworowi teledysk, wyreżyserowany przez Edwina Burdisa, doskonale oddaje utwór, w którym pozornie metafizyczna postać zmienia się w zależności od każdej muzycznej modyfikacji. Poprzez użycie kolorów i ruchu, teledysk odzwierciedla wzloty i upadki piosenki, utrzymując jednocześnie niesamowitą atmosferę, która ukazuje złowieszcze wątki zwątpienia w siebie. Nowy utwór pojawia się po wcześniej wydanych singlach Take, CSI: Petralona i Idol; RE-run, z których ten ostatni, jak zauważył Pitchfork, lingers deceptively far past its fade out.
Dodatkowo, Westerman ogłosił europejską trasę koncertową, która rozpocznie się w październiku i potrwa do połowy listopada. Trasa obejmie 26 miast, w tym Londyn, Paryż, Kopenhagę i Mediolan. Europejska trasa odbędzie się po pierwszej od czterech lat trasie po Ameryce Północnej, która rozpocznie się w tym tygodniu i obejmie Seattle, Chicago, Nowy Jork, Waszyngton, Austin i Los Angeles. Bilety na europejską trasę trafią do sprzedaży w piątek 5 maja, a pełny rozkład trasy znajdziecie poniżej.
An Inbuilt Fault zawiera jedne z najbardziej awanturniczych i nieświadomych tekstów piosenek w karierze Westermana z muzyką, która jest cięższa i bardziej odważna sonicznie niż poprzednie wydawnictwa artysty. Muzyk najpierw pracował solo przez okres izolacji we Włoszech w 2020 i 2021 roku, ale przypadkowe spotkanie z Jamesem Krivchenia z Big Thief na koncercie w Londynie to zmieniło. Westerman zdecydował się na akt wiary i współpracę z perkusistą i rozszerzoną ekipą współpracowników z Los Angeles, aby dopracować swoje nowe utwory. Dema z Włoch stały się punktami startowymi dla jamów, które w pomysłowo zmontowanych formach popchnęły piosenki w nowe sfery afektywne; czasem nastrój stawał się bardziej złowrogi, czasem bardziej triumfalny. Na całym albumie Westerman abstrahuje od konkretnych punktów inspiracji, tworząc wymyślone sceny z udziałem wielu postaci (czasem wyróżnianych za pomocą efektów wokalnych lub zmiennych zakresów wokalnych) i pozwala, by na pierwszym planie dominowały jego najszersze, uniwersalne odczucia. Rezultatem jest własna mini-epoka Westermana o byciu w kryzysie, zszyta z porozrywanych fragmentów piosenek i spontanicznych momentów muzycznego egzorcyzmu, które łączą się w opowieść, która nabiera wyraźniejszych kształtów przy kolejnych odsłuchach.
Autorem projektu graficznego albumu jest znany nowojorski grafik i ilustrator Bráulio Amado, z którym Westerman utrzymuje wieloletnią współpracę. Bráulio Amado i Westerman pracowali razem nad oprawą graficzną poprzedniego, debiutanckiego albumu Westermana.
W 2020 roku artysta wydał swój debiutancki album Your Hero Is Not Dead, wdzięczny i autorefleksyjny projekt opisany przez Pitchfork jako „doskonały”. Płyta jest kontynuacją podróży artysty od popowego awanturnika do jednego z najbardziej żywotnych głosów wychodzących z Wielkiej Brytanii. Your Hero Is Not Dead zawiera wyróżniające się utwory takie jak: The Line, Your Hero Is Not Dead, Waiting on Design, Think I’ll Stay oraz Blue Comanche, który jest kontynuacją dobrze przyjętej przez krytyków EP-ki Ark.