Youtuberzy dzielnie walczą o subskrypcje i wyświetlenia, tworząc coraz to nowe treści. Co oprócz vlogów lub Q&A się dobrze klika? Muzyka! Dlatego niektórzy twórcy zdecydowali się na wypuszczenie własnych piosenek.
Przejmujemy Jutuby
Piosenka została nagrana przez Ekipę i Wip Bros. Cały utwór powstał w 24 godziny, łącznie z wybraniem bitu, napisaniem tekstu i stworzeniem teledysku. Youtuberzy śpiewają m.in. o tym, jak doszło do tego, że są na szczycie polskiego Youtuba, o swoich relacjach czy pasjach. Piosenkę opublikowano 12 lutego 2020 roku. Na ten moment ma ona prawie 70 mln wyświetleń i 1,3 mln łapek w górę na Youtube i ponad 8 mln odtworzeń na Spotify.
Siedem
Piosenka została nagrana przez Team X i opublikowana 12 grudnia 2020 roku. Razem z jej publikacją rozpoczęła się też druga edycja Teamu X. W utworze Youtuberzy śpiewają o rozpoczynającym się projekcie, nawiązują do poprzedniego teamu i opowiadają o sobie. Na Youtubie utwór wygenerował blisko 26 mln wyświetleń i ok. 400 tysięcy łapek w górę. Na Spotify Siedem odtworzono prawie 3 mln razy.
3KIPA
Utwór nagrany przez Ekipę w ramach zakończenia przez nią drugiego sezonu, który równocześnie zapowiadał ich płytę Sezon 3. Youtuberzy śpiewają głównie o swoich relacjach, o tym, co udało im się osiągnąć i jakie mają plany i marzenia. Piosenkę opublikowano 8 marca 2021 roku i od tamtej pory osiągnęła ona prawie 98 mln wyświetleń i 1,3 mln łapek w górę na Youtube. Na Spotify 3KIPA ma ponad 16 mln odtworzeń.
Eluwina
Piosenka, którą nagrał Kacper Blonsky, ukazała się 28 września 2019 roku. Youtuber śpiewa głównie o tym jak wygląda jego życie, przyzwyczajenia i o tym, kiedy używa tytułowego słowa. Ciekawostka jest taka, że słowo „eluwina” zostało na tyle spopularyzowane, że zajęło 3 miejsce w plebiscycie na Młodzieżowe Słowo Roku w 2019 roku. Piosenka Blonskiego ma ponad 41 mln wyświetleń i 700 tysięcy łapek w górę na Youtubie oraz 5 mln odsłuchań w serwisie Spotify.
Zygzak
Piosenka nagrana przez Ekipę razem z Jacusiem, która znajduje się na płycie Ekipy Sezon 3. W utworze usłyszymy przede wszystkim o sukcesie i pieniądzach, które do tej pory Youtuberzy zarobili. Fragment Zygzaka stał się również trendem na TikToku. Piosenkę opublikowano 27 maja 2021 roku. Od tego momentu na Youtubie zdobyła 59 mln wyświetleń i prawie 900 tysięcy łapek w górę. W serwisie Spotify odtworzono ten utwór ponad 22 mln razy.