EA otwarte na produkcję remasterów Command & Conquer

Command & Conquer

Electronic Arts potwierdziło ustami Jima Vaselli, że jest zainteresowane tworzeniem remasterów gier z serii Command & Conquer.

Jim Vasella – producent z EA (który pracował przy C&C 3 i C&C: Red Alert 3) podzielił się z publicznością na forum OpenRA informacjami na temat planowanych ruchów w związku z serią Command & Conquer. Według jego słów po zapowiedzeniu C&C: Rivals gracze “jasno i głośno” wyrazili, że chcą więcej odsłon tej strategii czasu rzeczywistego. W odpowiedzi na oczekiwania odbiorców twórcy planują stworzyć remastery wybranych części Command & Conquer, a ich debiut prawdopodobnie nastąpi w 25. rocznicę wydania pierwszego C&C, czyli w roku 2020. Nie można także wykluczyć stworzenia zupełnie nowej części, jeśli zainteresowanie projektem będzie dostatecznie wysokie.

Jednocześnie producent zachęca do wzięcia udziału w konsultacjach i dyskusjach związanych z przyszłością marki. Dyskusje te mają odbywać się przez najbliższe tygodnie na forach OpenRA.

A oto słowa producenta:

Jak większość z was może wiedzieć, niedawno ogłosiliśmy Command & Conquer: Rivals, mobilną grę osadzoną w uniwersum Command & Conquer. Po ujawnieniu Rivals usłyszeliśmy głośno i wyraźnie: społeczność Command & Conquer także chce zobaczyć powrót franczyzy na PC. Będąc fanem C&C przez ponad 20 lat, nie mogłem się bardziej z tym zgodzić. Mając to na uwadze, odkrywamy kilka ekscytujących pomysłów dotyczących remasteringu klasycznych gier na komputery PC i już teraz stawiamy nasz pierwszy krok do świętowania z okazji zbliżającej się 25. rocznicy.

Pierwsza przystępna strategia czasu rzeczywistego

Seria Command & Conquer rozpoczęła się w październiku 1995 premierą gry o tym samym tytule. Była to strategia czasu rzeczywistego stworzona przez nieistniejące już studio Westwood.

Produkcję okrzyknięto następcą Dune 2, ale o wiele bardziej rozwiniętym i przystępnym dla grającego. Atrakcyjna grafika, satysfakcjonujący gameplay, skala i responsywność starć, a także wykorzystanie filmów z aktorami (początkowo programistami) w roli przerywników pozwoliły grze zdobyć grono fanów. Westwood po premierze C&C: Red Alert zostało przekazane przez swojego wydawcę pod skrzydła Electronic Arts, gdzie stworzyło kilka kolejnych części serii, by ostatecznie upaść w 2003 roku, przekazując EA prawa do marki.

Command & Conquer
Pierwsza część serii.

Kolejne tytuły cyklu tworzyło i wydawało Electronic Arts. Choć większość trzymała się założeń pierwowzoru, pojawiały się pomysły na stworzenie gry free to play (ostatecznie zarzucone). Była też nieudana próba zmienienia gatunku w  Command & Conquer 4: Tiberiun Twighlight. Obecnie oficjalnie studio potwierdziło pracę nad Command & Conquer: Rivals – tworzonym z myślą o urządzeniach mobilnych. Gra została zaprezentowana na EA Play 2018 (o którym więcej tutaj).