Natalia Koloch – Znamy się
Na walentynkowy wieczór gorąco polecam planszówkę Znamy się z serii Gierki małżeńskie. Jest to przenikliwa gra planszowa dla par, dzięki której okaże się, co rzeczywiście wiecie o swoich ukochanych. Setki rozmaitych pytań zbliżą Was do siebie jeszcze bardziej i sprawdzą czy dobrze znacie swoje połówki. Możecie grać w duecie albo zaprosić do zabawy zaprzyjaźnione pary. Ale UWAGA – gra wymaga szczerości.
Znamy się to jedna z czterech gier serii Gierki małżeńskie od MDR dla dorosłych. Planszówka jest doskonałą formą sprawdzenia swojego partnera – pozwala poznać jego ukryte pragnienia, przyzwyczajenia czy skojarzenia. Odkrywanie małych sekretów może okazać się bardzo romantyczne, ale również przezabawne! Atrakcyjności dodają humorystyczne, lekko ironiczne rysunki Andrzeja Mleczki.
Na czym polega rozgrywka?
Gra posiada dwustronną planszę z dwoma wariantami rozgrywki. Wybieramy stronę w zależności od liczby uczestników. Rozgrywkę zawsze zaczyna kobieta, a jeżeli jest nas więcej – kobieta z pary o najkrótszym stażu. W wersji dla kilku par kręcimy butelką, losując jeden z 4 kolorów.
Wylosowane kolory oznaczają kategorię talii, z której będziemy pobierać jedną kartę z danym pytaniem. Opcja dla dwojga nie przewiduje losowości – kategorie wyznaczone są przez kolejne pola.
„Znamy się” to pytania otwarte. W tym przypadku jeszcze raz kręcimy butelką, aby wylosować pytanie. Odpowiedzi muszą się zgadzać.
„Psychotest” to wymyślone scenki, odnoszące się do reakcji partnera na dane zdarzenie., Wcielamy się w rolę partnera i wybieramy odpowiedź, którą naszym zdaniem wskaże druga strona.
„Skojarzenia” – tutaj na każdej karcie są obrazki przedstawiające humorystyczne sceny z życia. Każde z nas napisze na swojej tabliczce 6 skojarzeń i jeśli chociaż dwa się powielą, osoba pobierająca kartę przemieszcza pionek.
„Co wybierasz?” to test wiedzy o naszych upodobaniach, sprawdzian z obserwacji codziennego życia, zachowań partnera. Okaże się, czy koncentrujemy się na sobie, czy zauważamy detale, czy pamiętamy reakcje drugiej osoby.
Talie „Znamy się” oraz „Co wybierasz?” zawierają pytania dla niego oraz dla niej, w zależności od płci osoby wykonującej zadanie. Każda runda odnosi się do pojedynczej pary – zakochana dwójka odpowiada na jedno pytanie zapisując odpowiedź na tabliczce wielokrotnego użytku. Jeżeli odpowiedzi się zgadzają obie osoby z pary, których pionki stoją na przeciwnych stronach planszy przesuwają je o jedno pole. Wygrywają ci zakochani, których pionki jako pierwsze spotkają się na środku planszy. Kiedy zdarzy się, że jedno z nas już dotarło do środka, a drugie ciągle jeszcze ma do pokonania kolejne pola, razem gramy na potrzeby pionka marudera. W wersji dla dwojga za poprawną odpowiedź otrzymujemy dwa żetony Amorka, osoba podpowiadająca również zarabia – jeden skrzydlaty Kupidynek. Tutaj zwycięża osoba z największą ilością „Amorków”.
Naszym celem jest dotarcie na metę w jak najkrótszym czasie i zebranie największej ilości żetonów Kupidyna. Dzięki nim można wykupić u swojej drugiej połówki konkretne zachcianki – drapanie po plecach, kufel zimnego piwa czy zakupy. Jest więc o co walczyć!
Idealna na walentynki
Jeśli uważasz, że kino, kwiaty i czekoladki są przereklamowaną opcją walentynkowego prezentu, polecam obdarowanie swojej drugiej połówki taką, niebanalną planszówką. Po pierwsze, pozwoli Wam poznać się jeszcze lepiej i odkryć swoje małe sekreciki. Po drugie zapewni Wam wyjątkową i na pewno niezapomnianą rozrywkę przy świecach. No i po trzecie – chyba najważniejsze – zmotywuje Was do spełnienia swoich zachcianek. Według mnie Dzień Zakochanych musi być wyjątkowy, więc inne klimaty gier nie wpasują się w oczekiwania dwójki. Znamy się za pewne przypadnie do gustu każdemu zakochanemu.