Krystian Broniek – Iron Harvest
Iron Harvest to gra strategiczna niemieckiego studia King Art. Wydawcą jest Koch Media. Premiera planowana jest na 1 września 2020 roku. Tytuł zadebiutuje na PC, Xbox One i PS4. Gra pojawi się oficjalnie również w wersji z polskimi napisami. Póki co, nie jest jeszcze dostępna w sprzedaży.
Wizja artysty przeniesiona na monitor
Bardzo lubię kiedy gra przedstawia sobą jakieś wartości artystyczne. Jeszcze lepiej, jeśli tytuł nie tylko je reprezentuje, ale również w znacznym stopniu się nimi inspiruje. Tak robi właśnie Iron Harvest. Tytuł ten czerpie garściami z twórczości popularnego polskiego artysty – Jakuba Różalskiego. Ba, on sam współpracuje przy tworzeniu tego projektu. Konkretnie płaszczyzną i światem dla Iron Harvest jest projekt Różalskiego o nazwie 1920+. Jest to świat wykreowany, w którym na frontach I Wojny Światowej obok ludzi stanęły także mechy. Przez taki obrót spraw nowoczesne maszyny wpisały się na stałe w krajobraz świata już w trakcie i tuż po wojnie. Owy projekt to specyficzne połączenie brutalnych krajobrazów wojennych, kultury i legend nie tylko słowiańskich oraz wizji futurystycznej. Ciężko oprzeć się wrażeniu, że taki świat aż prosił się o stworzenie gry w tym klimacie. Sam jestem ogromnym fanem obrazów Różalskiego i przyznam, że to główny powód dla którego nie mogę się doczekać Iron Harvest. Oto kilka obrazów tego artysty:
Warto zwrócić uwagę, że to nie pierwszy raz, kiedy Różalski współpracuje przy podobnym projekcie. Ma on za sobą między innymi udział przy grze planszowej Scythe, czy filmie Kong: Wyspa Czaszki.
Dość o sztuce, teraz gra
Iron Harvest przenosi nas w czasy tuż po Wielkiej Wojnie w uniwersum 1920+. W obliczu napiętej powojennej sytuacji staniemy po stronie jednego z trzech mocarstw: Imperium Saksonii, Republiki Polanii lub Rusvietu. Nie trudno domyślić się jakie rzeczywiste państwa reprezentują owe twory. Co ciekawe, pomimo osadzenia w fikcyjnym świecie, niektóry wydarzenia mają bardzo zbliżony przebieg do tych historycznych.
Iron Harvest to strategia czasu rzeczywistego, z zachowaniem charakterystycznych dla tego gatunku elementów. Bardzo istotne będzie tutaj rozwijanie swojej bazy i rekrutowanej jednostek. Jak nie trudno się domyślić w walkach będziemy mogli posługiwać się zarówno wojskami piechoty jak i siłami zmechanizowanymi. Twórcy zapowiedzieli także, że oprócz trybu dla jednego gracza, w grze znajdziemy również możliwość zabawy w kooperacji oraz dostaniemy szansę na przeprowadzenie wielkich bitew w trybie wieloosobowym. Jednym z charakterystycznych elementów rozgrywki ma być w pełni zniszczalne otoczenie. Oznacza to, że nasze działania na polu bitwy będą musiały uwzględniać ewentualne zmiany obiektów na obszarze bitwy.
Co w praktyce oznacza to dla mnie?
Gra oparta na wizji artystycznej wspierana przez twórcę uniwersum. Autorski projekt przy którym udział ma sam artysta. Nie bez znaczenia jest także to, że jest to właśnie Jakub Różalski. Świat osadzony w świecie zarówno futuryzmu, jak i kultury oraz wierzeń słowiańskich. Poza tym gra jest typową strategią czasu rzeczywistego z kilkoma nowatorskimi elementami. No jak dla mnie bajka. Pewnie pokusił bym się na grę, gdyby zawierała którykolwiek z wymienionych wyżej elementów. Ta tymczasem zawiera wszystkie. Dlatego właśnie jest to gra której najbardziej oczekuje w 2020 roku.