Nakładem Requiem Records ukazała się nowa płyta lubelskiej grupy Tatvamasi zatytułowana Etad Vai Tad.
O albumie
O kształcie i kierunku muzyki z najnowszej płyty Tatvamasi zadecydowało spotkanie z parą wybitnych, kreatywnych muzyków – awangardową wokalistką i improwizatorką Martą Grzywacz oraz niezwykle oryginalnym, poszukującym, jazzowym trębaczem Piotrem Damasiewiczem. W improwizacji może zdarzyć się wszystko, nie ma z góry ustalonych założeń, jednak kluczem do odbioru sześciu kompozycji jest swoista równowaga między pełnią a pustką, dźwiękiem a ciszą. Zatem To jest Tym, a Tym jest To. Etad Vai Tad niezwykle silnie działa na wyobraźnię. Album pełen jest skojarzeń odwołujących się do marzeń sennych z ich surrealistyczną logiką. Kompozycje oscylują między free impro, rockową wrażliwością, sonorystyką i awangardą muzyki współczesnej. Gatunkowe szufladkowanie nie jest tu jednak najważniejsze, ale wspomniane powidoki, które kreują nastrój i swoistą duchowość.
O grupie
Tatvamasi to niezwykła grupa instrumentalna tworząca mieszankę zawiłego, elektrycznego jazzu i wschodnioeuropejskich rytmów, oparta na przenikliwym solo saksofonu, trąbki, ostrej gitarze elektrycznej i swobodnym, pulsującym i dobrze zbudowanym tandemie sekcji rytmicznej: perkusji i basie. Ich debiutancki album, Parts of The Entirety wypuszczony na rynek międzynarodowy w 2013 roku pod szyldem Cuneiform Records, otworzył nowe terytoria skłaniając ku sobie namiętność narracji jazzu i silne folkowe zacięcie.