Lombard znowu dołączył do grona „Gwiazd Rock And Rolla”

0
64
fot. Anna Pawelczak

Grupa Lombard wydała teledysk do nowej wersji utworu „Gwiazdy Rock And Rolla” pochodzącej z wydawnictwa 40/40.

Na rynku pojawił się czteropłytowy album ArtBook LOMBARD 40/40, zawierający najważniejsze utwory w historii zespołu, wyselekcjonowane przez fanów i zrealizowane w nowym składzie. Ekskluzywne, kolekcjonerskie wydanie jest dedykowane wszystkim dotychczasowym członkom Lombardu, zawiera szczegółową biografię zespołu, archiwalne i współczesne zdjęcia oraz galerię obrazów realizmu magicznego Arkadiusza Dzielawskiego ilustrujących każdy z utworów. LOMBARD 40/40 będzie promowany trasą koncertową startującą w lutym 2025.

Idea powstania ArtBooka LOMBARD 40/40 narodziła się podczas pandemii

– mówi Marta Cugier, pomysłodawczyni projektu i wokalistka Lombardu od 1999 roku

Niepewność przyszłości i jednocześnie jubileusz 40-lecia powstania zespołu, podsunęły mi pomysł szalony z perspektywy wielu osób, a mianowicie nagrania 40. utworów z 40. lat historii zespołu na nowo, bez kompromisów. W taki sposób, aby każdy fan muzyki zespołu Lombard był usatysfakcjonowany.

Wydawnictwo, które właśnie trafia w ręce naszych fanów, jest efektem wieloletniej, wytężonej pracy

– mówi lider zespołu, kompozytor i wokalista Grzegorz Stróżniak

Dziękuję wszystkim, którzy pomimo przeciwności, nieustannie wierzyli w ten projekt. ArtBook dedykujemy wszystkim dawnym muzykom Lombardu. Każdy z Was zostawił tu cząstkę̨ siebie. Nie zapominamy także o autorach tekstów, szczególnie o Marku Dutkiewiczu, Jacku Skubikowskim i Andrzeju Sobczakowi, którzy słowem nadawali sens dźwiękom. ArtBook powstał jednak przede wszystkim dla naszych Fanów – istniejemy dla nich i dzięki nim, bez nich nasza muzyczna podróż nie miałaby sensu.

– dodaje.

Tracklistę ArtBooka zespół Lombard wybierał wspólnie ze swoimi fanami poprzez dedykowaną ankietę w mediach społecznościowych. Aranże powstawały pod czujnym okiem lidera i kompozytora zespołu Grzegorza Stróżniaka. Razem z zaproszonymi, znakomitymi muzykami: Łukaszem Luki Kulczakiem – wirtuozem gitary, Pawłem Kosą Kosickim – basistą grającym również na synth basie i Maksymilianem Mińczykowskim – perkusistą, dopracowywane były najdrobniejsze szczegóły poszczególnych utworów. Znalezienie oryginalnych barw klawiszy również nie należało do najłatwiejszych. Wokale Marty Cugier i Grzegorza Stróżniaka zostały nagrane zgodnie z pierwotnymi założeniami kompozytora, bo jak się okazało, w przeszłości bywało różnie.

Jednocześnie współtwórcy starali się w partiach instrumentalnych poszczególnych ścieżek uszanować pracę ich pierwotnych wykonawców, wszak ArtBook LOMBARD 40/40 został zadedykowany 35. byłym członkom zespołu. Płytę zrealizował znany poznański muzyk od lat współpracujący ze sceną alternatywną i klasyczną – Łukasz Migdał Migdalski. Klawiszowa legenda poznańskiego metalu, z pomocą Pawła Kosickiego i pod czujnym okiem producenta Grzegorza Stróżniaka próbowała oddać ducha czasów, w których powstawały poszczególne utwory, wykorzystując jednocześnie najnowsze możliwości techniczne. Ilustracje do utworów – realizm magiczny Arkadiusza Dzielawskiego.

Niezwykle ważne w ArtBooku zespołu Lombard są ilustracje do tekstów piosenek. Stanowią je obrazy cenionego na całym świecie artysty malarza Arkadiusza Dzielawskiego tworzącego w nurcie realizmu magicznego. Każdy z utworów znajdujących się na albumie jest ilustrowany osobnym obrazem, który w sposób symboliczny nawiązuje do jego treści bądź związanych z nim emocji, tworząc z treścią utworu syntetyczną całość. Podczas multimedialnych koncertów promujących nowe wydawnictwo Lombardu będą wyświetlane wizualizacje powstałe w oparciu o obrazy Dzielawskiego.

Zwieńczeniem przepięknie wydanego boksu płytowego jest studium twórczości zespołu na tle wydarzeń historycznych opracowane przez znanego dziennikarza muzycznego i tłumacza Jakuba Kozłowskiego. Obszerna biografia zawiera zarówno znane, jak i niepublikowane wcześniej fakty z przeszłości zespołu, oraz wspomnienia aktualnych i byłych członków Lombardu. Opracowanie jest przeplatane archiwalnymi fotografiami zespołu i współczesnymi zdjęciami z czarno-białej sesji zdjęciowej Anny Pawelczak w stylizacji Zuzy Stankiewicz.

Nad całością ostatecznego kształtu wydawnictwa, pod czujnym okiem managera Lombardu – Tomasza Andree – pracowały połączone zespoły: Independent Music Market, Entre Agency i Show Time Music Production.

W lutym 2025 startuje trasa koncertowa promująca ArtBook Lombard 40/40. Zespół wraca do klubów i sal koncertowych, w których fani zespołu będą mogli oddać się kontemplacji muzyki Lombardu oglądając spektakularne wizualizacje zrealizowane w oparciu o malarstwo Arkadiusza Dzielawskiego. Daty i lokalizacje poszczególnych koncertów śledzić można na oficjalnej stronie internetowej i w mediach społecznościowych zespołu: lombard.pl

Artbook LOMBARD 40/40 można zamówić pod linkiem: independentmusicmarket.com

Wydawnictwo będzie również dostępne w salonach Empik.

5 1 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments