Steve Jobs i jego porady dotyczące wystąpień publicznych

0
316

Steve Jobs był certyfikowanym, porywającym mówcą, jednym z najlepszych na całym świecie. Oto kilka rad i wskazówek od współzałożyciela Apple odnośnie wystąpień publicznych:

1. Zachowaj krótki, ale wyrazisty nagłówek

To jest Twój tytuł i podsumowanie tego, co masz zamiar omówić. Powinien być dokładny, zwięzły i zawierać główną wiadomość, którą chcesz przekazać. Połącz wszystkie te czynniki i stwórz przyjazny nagłówek.

2. W trakcie prezentacji podsycaj ciekawość słuchaczy.

Steve Jobs pokazał to w swoim keynote 12007. Zanim zaprezentował iPhone’a, stwierdził:

… w 1984 roku wprowadziliśmy Macintosha, To nie tylko zmieniło Apple, zmieniło całą branżę komputerową… w 2001 roku wprowadziliśmy pierwszego iPoda… i to nie tylko zmieniło sposób, w jaki słuchaliśmy muzyki. Zmieniło całą branżę muzyczną. Cóż, dziś wprowadzamy 3 rewolucyjne produkty.

Czy przyszło wam do głowy, że te 3 rewolucyjne produkty, o których mówił, to w rzeczywistości iPhone? Niech Twoja publiczność zgaduje i zastanawia się nad Twoimi zręcznymi sztuczkami.

3. Twórz proste wizualnie slajdy:

Twoim celem powinno być to, aby publiczność skupiła się na Tobie, a nie na Twojej prezentacji. Dlatego powinna ona zawierać tylko niezbędne wizualizacje, które poparłyby Twoje twierdzenia i sprawiły, że widzowie zrozumieją to, o czym mówisz. Nie zdradzaj zbyt wiele na swoich slajdach i po prostu przeczytaj to, co już tam jest, aby później rozwinąć to, co jest pokazane w każdym slajdzie.

4. Przedstaw czarny charakter w swojej prezentacji:

Możesz nie zdawać sobie z tego sprawy, ale prezentacja jest jak opowieść. I jak wiele innych historii, ma ona swojego antagonistę i protagonistę lub minusy i plusy. W keynote Steve’a Jobsa z 2007 roku, wprowadzającym na rynek iPhone’a, stwierdził on:

„Zwykłe telefony komórkowe nie są tak inteligentne i nie są tak łatwe w użyciu. Smartfony są trochę inteligentniejsze, ale są trudniejsze w użyciu…”.

Czarnym charakterem były tutaj zwykłe telefony komórkowe. Zasugerował, że nie są wygodne i mają mało do zaoferowania konsumentom.

5. Przedstaw lepszą alternatywę

Po wprowadzeniu problemu, pokaż konsumentom swoje, lepsze rozwiązanie. Tutaj Steve Jobs przedstawił iPhone’a jako poniekąd rozwiązanie dla mniej wygodnych smartfonów. Oświadczył, że jest to smartfon, który spełni oczekiwania konsumentów.

6.  Opowiedz historię:

Twoja prezentacja może omawiać szeroki i skomplikowany temat, który zawiera skomplikowane terminy. Prezentuj swoje slajdy tak, jakbyś opowiadał historie. Nie stój jak robot dyktujący to, co jest podane na slajdach. Ucz się swojej prezentacji i ćwicz ją. Kiedy już w pełni ją opanujesz, będziesz mógł z łatwością tłumaczyć ją tak, jakby to była tylko historia, którą się dzielisz.

Jeśli musisz zaprezentować temat, którego tak naprawdę nie lubisz, nie musisz udawać, że go lubisz. Natomiast w miarę jak będziesz dalej badać i budować swoją prezentację, z pewnością zwiększysz swoje zainteresowanie nim. Mówiąc wprost, okazuj entuzjazm i pokaż, jak wiele wiesz o tym, co omawiasz. Stwórz pozytywną atmosferę i nawiąż więź ze swoją publicznością.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments