Galeria Krakowska, czyli najpopularniejsza galeria handlowa w Krakowie, wystartowała z organizacją kampanii dotyczącej dostępności pod nazwą #krakowskaforall.
Akcja ma pokazać, że to miejsce dostępne dla wszystkich, bez wyjątku. Ambasadorami kampanii zostali Arkadiusz Warchał – dziennikarz, oraz Szymon Laciuga – wieloletni ekspert ds. dostępności. Koordynatorem akcji jest Agencja PR Inspiration.
Pierwszy materiał to informacja i wprowadzenie, jakie udogodnienia możemy znaleźć na terenie Galerii Krakowskiej oraz przedstawienie bohaterów akcji. Film opatrzony jest napisami oraz tłumaczeniem na Polski Język Migowy. Wszystko po to, aby osoba z każdym rodzajem niepełnosprawności odebrała go w jak najdokładniejszy sposób.
Zamysł akcji
Pomysłodawcami kampanii są Szymon z Arkadiuszem, którzy stwierdzili, że chcą zrobić coś więcej w kierunku dostępności w tym temacie.
Szymon kilka miesięcy wcześniej wystąpił jako model w cyklicznym, zimowym Lookbooku tworzonym w Krakowskiej. To był początek, jednak jak sam mówi:
Chciałem zrobić coś więcej, pokazać, że zwyczajne miejsce takie jak galeria handlowa może być przyjazne dla osób takich jak ja. Mam w sobie swego rodzaju misję. Chcę aby każdy nawet najmniejszy obiekt w naszym mieście chwalił się wzorową dostępnością i był otwarty na każdego człowieka.
Arkadiusz o swoim udziale mówi natomiast, że:
(…) takie działania są potrzebne, sam pracuję w fundacji, która szerzy dobre praktyki i prowadzi szkolenia w tym temacie, więc wiem, jakie to ważne dla nas i naszego środowiska, które bardzo często narażone jest na wykluczenie, właśnie ze względu na brak dostępności.
W ramach całego cyklu zaplanowano szereg postów, filmów, rolek czy zdjęć informacyjnych. Organizatorzy kampanii już teraz zapraszają do śledzenia mediów społecznościowych Galerii. Tam będą pojawiać się następne materiały.
Miej swój wkład w dostępność Galerii Krakowskiej!
Jeśli sam chcesz wspomóc inicjatywę, to udostępnij powyższy film zapowiadający w swoich mediach społecznościowych z hasztagiem #krakowskaforall. To z pewnością pomoże w dotarciu tych treści do jak największej liczby osób, ponieważ temat dostępności architektonicznej, to w dalszym ciągu coś, co jest w codziennym życiu pomijane, a niewątpliwie bardzo ważne.
Więcej informacji o akcji #krakowskaforall znajdziecie na: Facebooku, Instagramie i galeriakrakowska.pl.
Autor: Szymon Laciuga