Znamy laureatów The Steam Awards!

Zimowej, czyli bodajże największej wyprzedaży na Steamie od niedawna towarzyszą nominacje do The Steam Awards – nagród wyłanianych drogą głosowania. Każdy użytkownik platformy mógł wziąć w nim udział (nawet jeśli nie kupił żadnej gry). Kategorie w jakich przyznawane są te laury to kolorowy i absurdalny miszmasz, gdzie obok „owocu miłości” znajdziecie „mój senny koszmar”.

W świecie gier wideo istnieje ogrom przeróżnych nagród, wyróżnień i laurów. Czasem ciężko się w tym odnaleźć. Wydawałoby się więc, że The Steam Awards są na tym tle kompletnie nie potrzebne, jednak – pomimo całej swojej śmieszkowatości – dobrze oddają nastroje graczy i zdradzają, jakie produkcje cieszą się popularnością. Zobaczcie więc, co w gamingowej trawie piszczy!

Wybór ma znaczenie – Wiedźmin 3: Dziki Gon

„Zabawa w grach leży w podejmowaniu decyzji, a ta nagroda powędruje do tej, która ma ich w bród. Może istnieje 31 sposobów na zdobycie twierdzy głównego złego? Może droga ku romantycznej przyszłości tylko czeka, aż przebędziesz ją z jednym z wielu potencjalnych partnerów? A może zajmiesz się hodowlą jedwabników? Wszystkie te kwestie mają wspólną cechę: wybór zawsze należy do ciebie.”

Babciny obiadek – PUBG

„Istnieją gry, które cię ekscytują. Istnieją gry, które dają ci szczęście. Istnieją również gry tak intensywne, że aż reagujesz całym swoim ciałem. Mówimy o nogach jak z waty. Mówimy o pocących się dłoniach. Mówimy o atakach paniki. Mówimy o twoich znajomych, którzy przypominają ci o oddychaniu. Mówimy o babcinym obiadku.”

Owoc miłości – Warframe

„Z tej gierki żadna nowość, a członkowie zespołu stojącego za nią zdążyli już wyhodować brody, których nie powstydziłby się rasowy czarodziej. Ale że rodzice z nich na medal, to wciąż wspierają swoje dziecko, wydając nowe aktualizacje po tych wszystkich latach.”

Warframe

Nie do wiary – Rocket League

„Bądźmy szczerzy: gry mogą zawierać w sobie dosyć absurdalne elementy… od historii, które napędzają fabułę, poprzez przedmioty wymagane do pokonania przeszkód, aż po samych głównych bohaterów. Ta nagroda przeznaczona jest dla gry, która posiada kluczowy komponent, który poza kontekstem wydaje się szalony, ale podczas rozgrywki sprawia, że nawet powieka ci nie drgnie, bo w tej chwili ma sens.”

Kochać wszystkich, nikogo nie oszczędzać – Stardew Valley

„Gry nas rozbawiają i sprawiają, że chociaż na chwilę odrywamy się od smutków dnia codziennego i ciężkich okresów naszego życia… i bądźmy szczerzy, rok 2017 był dla wielu osób ciężki. Z tego powodu właśnie KPNS pragnie wybrać grę, w której nie istnieje żadna walka lub konflikt.”

Nie przepraszaj za nic – Wiedźmin 1

„Nagroda ta jest przeznaczona dla gry, którą kochasz mimo wszystko. Czy ma jakieś wady? Być może. Czy inni nie rozumieją waszej miłości? Na pewno. Ale nie martw się, nie ma się o co obwiniać. To czysta przyjemność.”

Garry’s Mod

Nie do opisania – Garry’s Mod

„Ta gra jest jak… w zasadzie to jest bardziej podobna do… wyobraź sobie połączenie… a wiesz co, nie umiem jej opisać, po prostu w nią zagraj.”

Wszystkie psy wojny puszczone ze smyczy – Just Cause 3

„Poeta nie mógł ująć tego lepiej. Ta gra nie oferuje może największych fajerwerków… ale oferuje coś lepszego. Potencjał. Potencjał bycia potężną siłą natury. Albo i nie. Kto wie. Jesteś panem na włościach i nikt nie będzie ci mówił, co masz robić.”

Mój senny koszmar – Counter Strike

„Ta nagroda jest nieco myląca, bo ta gra nie jest jedynie koszmarem. Ona wkrada się do każdej twojej myśli. Ta gra nie wymaga poświęcenia twojego czasu. To ty go jej oddajesz.”

Rise of the Tomb Raider

Dusza Witruwiusza – Rise of the Tomb Raider

„Człowiek witruwiański był wyobrażeniem idealnej formy według Leonarda. W podobnym stylu KPNS chce uczcić najlepiej zbudowaną postać… bez znaczenia, czy jest to człowiek, obcy, przedstawiciel rasy antropologicznych kotów czy czarna krowa w kropki bordo.”

Łooooo, stary! 2.0 – The Evil Within 2

„Akademia niewystarczająco jasno opisała tę nagrodę w ubiegłym roku. Spróbujmy jeszcze raz. Ta nagroda jest dla „Las Vegas Parano” gier komputerowych.”

Najlepsza ścieżka dźwiękowa – Cuphead

„Jest niewiele rzeczy, które potrafią wzmocnić wrażenia z gry bardziej niż muzyka. Odpowiednia piosenka potrafi nadać atmosferę każdemu aspektowi rozgrywki, od zwykłej eksploracji po walki z bossami. Ta nagroda zostanie przyznana tytułowi, którego ścieżka dźwiękowa perfekcyjnie odwzorowała klimat gry i bez trudu wciągnęła graczy w tworzony przez nią świat.”

Cuphead

Lepsze niż się spodziewaliśmy – Cuphead

„Wszyscy to kiedyś odczuliśmy. Podekscytowanie na myśl o tej jednej produkcji, zamówienie jej w przedsprzedaży, nerwowe oczekiwanie na zakończenie pobierania i w końcu upragnione granie. A emocje i wrażenia z niego płynące? Jeżeli swoje możesz określić słowami „Jaram się bardziej niż Rzym za Nerona”, to znasz już swojego kandydata do tej nagrody.”

Przyznam szczerze, że jedyną kategorią, w której mój wybór pokrywa się z wynikiem jest „Wybór ma znaczenie”. A na kogo Wy głosowaliście?

Wszystkie wykorzystane media pochodzą z oficjalnych materiałów prasowych, a opisy poszczególnych kategorii znaleźć można na oficjalnej stronie The Steam Awards.