Drżyj Odynie! Zapowiedź God of War

God of War

Jest wiele sposobów na podtrzymywanie przy życiu rozpoznawalnych serii. Kiedy wyczerpią się bogowie Olimpu a fabularnie tytuł zostanie domknięty twórcy często sięgają po prequele. Kiedy jednak już nawet prequele zostały użyte zdarza się, że seria się restartuje, albo… całkowicie zmienia setting i założenia. Tak właśnie stało się z nowym God of War, którego premiera już niedługo. Co więc czeka nas w nowych przygodach szaleńczego (a może już nie?) mordercy Kratosa? 

God of War to pozbawiona podtytułu siódma (nie licząc remasterów i wydań z kolekcji) część serii dynamicznych i krwawych gier ekskluzywnych od Sony. Tytuł jest tworzony i wydawany przez Sony Interactive Entertainment (oddział Santa Monica). Premiera została zaplanowana na 20 kwietnia tego roku na konsolę PlayStation 4.

Nowy świat, nowi bogowie

Fabuła po raz kolejny opowiada o znanym z poprzednich gier Kratosie. Po wymordowaniu wielu bogów i bohaterów, oraz spowodowaniu upadku Olimpu ucieka on na daleką północ, gdzie poznaje nową miłość i zakłada rodzinę. Bohater zapuszcza także brodę i próbuje oddalić się od burzliwej przeszłości, która jednak nie daje mu o sobie zapomnieć. W pewnym momencie jego żona umiera zostawiając go wraz z synem.

God of War

Mało tego. Okazuje się, że bogowie nordyccy zainteresowali się Kratosem  wiedząc, jaki los sprowadził on na Olimp. Protagonista przemierzy więc krainy wierzeń nordyckich siejąc popłoch wśród nowego bestiariusza i zestawu bóstw. Zmienił się także sam Kratos. Z oszalałego z gniewu mordercy stał się on bardziej łagodnym i wykazującym się troską rodzicem. Nadal widać w nim gniew i furię za dawne krzywdy, jednak na pierwszy plan wychodzi jego złożona relacja z synem, który stopniowo poznaje przeszłość swojego ojca.

Plecy Kratosa piękne jak nigdy 

Poza zmianą stylistyki i systemu wartości głównego bohatera gruntownej przebudowy doczekała się także rozgrywka. Znana z serii kamera umieszczona w różnej perspektywie, daleko za bohaterem zmieniła się na rzecz kamery trzecioosobowej tuż za bohaterem. Skutkuje to bliższym kontaktem z Kratosem przez całą grę, oraz bardziej osobistym ukazaniem jego furii i odczuć.

Bliższa bohatera perspektywa zza pleców to także mniejsza liczebność przeciwników, za to o wiele silniejszych. Teraz każdy z przeciwników ma własny pasek życia i nie jest tak łatwo pozbywać się ich w takich ilościach, jak np w God of War 3. Kolejnym skutkiem zastosowania takiego rozwiązania jest brak skoku. Gra będzie więc o wiele bardziej skupiona na walce i zagadkach od poprzedniczek.

God of War

Kolejną zmianą jest to, że poziomy mają oferować o wiele bardziej otwartą strukturę z liczniejszymi sekretami i aktywnościami pobocznymi. Nadal będziemy się poruszać w jedynym słusznym do ukończenia zabawy kierunku, jednak po drodze będziemy musieli się nieco bardziej rozglądać.

Dodatkowo przez większość gry będzie nam towarzyszyć syn, Atreus, który wesprze nas w walce elementami otoczenia, czy popychaniem przeciwników. Wydawać będziemy mu polecenia odpowiednim guzikiem.

Nowy system, nowe osiągi 

God of War to część serii, która od podstaw tworzona jest na nowe systemy PlayStation 4 i PlayStation 4 PRO. Oznacza to (w połączeniu z faktem, że to jedna z głównych premier roku w kalendarzu Sony), że oprawa prezentować będzie najlepszy poziom. Zresztą możemy przekonać się o tym już teraz, oglądając liczne gameplay’e i trailery przedstawiające tytuł w akcji. Polecam zajrzeć zainteresowanych do poniższych materiałów.

Dodatkowe informacje

  • Gra posiada ograniczenie wiekowe od 18 roku życia
  • Polska lokalizacja zakłada napisy i dubbing
  • W grze dostępny jest tylko tryb single player

Tak prezentuje się nadchodząca gra o nieco mniej zwariowanym, ale nadal groźnym Kratosie. Czekacie na 20 kwietnia? Preordery złożone? Dajcie znać w komentarzach.

Użyte multimedia pochodzą z materiałów Sony

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o