Wielcy porzuceni – 10 najciekawszych anulowanych gier [Część I]

3. Elveon (platformy: PC, Xbox 360, PlayStation 3, wydawca i producent: 10tacle Studios)

Porzućmy wreszcie duszne, piekielne czeluście i przenieśmy się w nieco milsze dla oka krajobrazy, czyli do baśniowej krainy Naon. Ten przypominający Śródziemie, zamieszkały przez elfy świat został niegdyś wybrany przez bogów, którzy zapragnęli uczynić go swoim azylem, miejscem gdzie mogliby bawić się i ucztować przez wieczność. Z nieznanych jednak przyczyn bogowie porzucili elfie ziemie, a jako że natura nie znosi próżni kraina szybko stała się polem konfliktu pomiędzy natywnymi elfami oraz boskimi potomkami roszczącymi sobie prawo do ziem Naonu. Gracz wcieliłby się w skórę przedstawiciela jednego ze starożytnych, elfickich rodów, który wziąłby udział w krwawej walce o przyszłość magicznej krainy.

Elveon miał być przedstawicielem trzecioosobowych erpegów akcji z dużym naciskiem na walkę. Wszystkie potyczki toczylibyśmy wyłącznie jeden na jeden (niczym w Prince of Persia z 2008 roku), przez co nabierałyby one intymnego charakteru. Twórcy chwalili się zaawansowanym systemem walki, w którym oprócz standardowych bloków i uników na porządku dziennym byłyby piruety, flinty oraz efektowne kombinacje, tym bardziej zabójcze im potężniejszy stawałby się nasz bohater.

Star Wars 1313
Walka miała stanowić trzon rozgrywki.

Wrogów siekalibyśmy wszelkiego rodzaju ostrymi przedmiotami, od lekkich sztyletów zaczynając, poprzez miecze, włócznie, na ogromnych, dwuręcznych orężach kończąc. Wspomniane kombosy wymagałyby uczenia się na pamięć coraz bardziej skomplikowanych kombinacji przycisków niczym w rasowych bijatykach. Gdyby więc los nie zechciał inaczej w efekcie otrzymalibyśmy takie chodzone Mortal Kombat w otoczce high fantasy z silnie zaakcentowanymi elementami cRPG, co nawet dzisiaj jawi się jako oryginalny koncept. Wszystko to napędzała trzecia generacja silnika Unreal Engine i przyznać trzeba, że na tych kilkunastu dostępnych screenach oraz paru materiałach filmowych Elveon prezentował się naprawdę ładnie.

Od pierwotnej zapowiedzi w 2005 roku firma 10tacle Studios kilkakrotnie przesuwała datę premiery, nie ujawniając jednocześnie żadnych nowych materiałów na temat swojej produkcji. W 2008 roku stało się to, czego większość graczy zainteresowanych projektem już od dawna się spodziewała – prace nad Elveon zostały wstrzymane. Deweloper nigdy nie podał oficjalnej przyczyny porzucenia projektu. Możemy się jedynie domyślać, że próba stworzenia tak ambitnej produkcji zwyczajnie ich przerosła. Kilka miesięcy później niemiecki wydawca ogłosił bankructwo, tym samym do reszty grzebiąc wszelkie szanse na ukazanie się Elveon.