CD Projekt Red zapowiada poprawki w Cyberpunk 2077. Nadchodzący patch 1.2 zmieni m.in. zachowanie policji oraz sterowanie pojazdami.
Za nami aktualizacja 1.1 oraz hotflixy, lecz gra wciąż pozostawia wiele do życzenia. Twórcy ponownie próbują stawić czoła kolejnym błędom. Patch 1.2 miał być już w lutym, ale ze względu na atak hakerów na serwery dewelopera przesunięto go na marzec.
Policja naprawiona
Tym razem – prawdopodobnie – zmianie ulegną błyskawiczne reakcje policjantów (NCPD), którzy mają w zwyczaju teleportować się tuż za naszymi plecami po tym, jak popełnimy przestępstwo. W wyniku aktualizacji stróże prawa powinni zjawić się na miejscu dopiero po pewnym czasie. Natomiast w trakcie strzelaniny mają nie zwracać aż tak dużej uwagi na przypadkowe ofiary pośród cywilów. Przy czym będą im towarzyszyły drony rozpoznawcze, których celem jest informowanie policjantów o wykroczeniach w Night City.
ICYMI, last week we presented a selection of changes from the upcoming Patch 1.2 along with some insights from our developers.
The update is currently being tested and we will be sharing patch notes ahead of its release, so you know what’s coming. Stay tuned for more info! https://t.co/fcHgVN3Sht
— Cyberpunk 2077 (@CyberpunkGame) March 22, 2021
Rock&Roll i przyjemność z jazdy
W grze zawita nowy system prowadzenia pojazdu – będący już zresztą chlebem powszednim dla graczy GTA – pozwalający wydostać się z potrzasku. Gdy dodamy gazu, będziemy mogli rozkołysać lub obrócić samochód.
Patch 1.2 w Cyberpunk 2077 przyniesie ze sobą swobodniejszą jazdę w trakcie gry. Ponieważ dotychczasowa czułość prowadzenia pojazdów skutkowała rzucaniem nimi na prawo i lewo, twórcy postanowili dodać w ustawieniach opcję zmiany tejże czułości. Dodatkowo zredukowano szybkość sterowania, która nie powinna sprawiać już takiego problemu przy spadkach płynności gry.
“Samochodami trudno było kierować szczególnie przy spadkach płynności gry. Przyczyna tkwiła w kodzie gry, który nie radził sobie z nagłymi zmianami liczby klatek na sekundę. Obecnie szybkość sterowania powinna działać tak samo w przedziale od 20 do ponad 60 klatek na sekundę.” – Séamus, Senior Vehicle Programmer, CD PROJEKT RED
Sterowanie V
Ostatnią zmianą w grze będzie możliwość wyłączenia uniku przy podwójnym naciśnięciu klawisza ruchu (C). Oczywiście wciąż możemy wykonywać unik w sposób domyślny. Oprócz tego pojawi się opcja przeniesienia sterowania z WSAD na dowolne klawisze.
Jak wspomnieli deweloperzy, nie są to wszystkie nowości w aktualizacji i mają zamiar przedstawić całą listę jeszcze przed premierą. Czy po patchu przedstawione zmiany rzeczywiście będą funkcjonowały prawidłowo? Tego nie wiemy. Na pewno CD Projekt RED stara się uniknąć kolejnej wpadki, testując wprowadzone zmiany przed ich wypuszczeniem.