Opóźnienie premiery Dark Souls Remastered na Nintendo Switch

Dark Souls Remastered
Dark Souls Remastered

Zapowiedziany niedawno remaster Dark Souls nie wyjdzie na Nintendo Switch w terminie, który został początkowo podany graczom. Port na konsolę firmy z Kioto będzie musiał poczekać nieco dłużej. Premiera na pozostałych platformach bez zmian. 

Do premiery Dark Souls Remastered nie zostało sporo czasu. Gra miała ukazać się 25 maja tego roku. Wyjdzie na komputerach osobistych, konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Planowane było, aby w tym okresie pojawiła się także wersja na Nintendo Switch wraz z figurą Amiibo Solaire’a z Astory. Tak się jednak nie stanie. Przedstawiciele Namco Bandai poinformowali na twitterze o tym, że gra ukaże się w innym terminie, latem tego roku.

Spokojni mogą jednak pozostać gracze wyczekujący komputerowej i konsolowej wersji gry. Premiera tego wydania odbędzie się planowo. Za wyżej wymienione wersje Dark Souls Remastered odpowiada polskie studio QLOC (znane z odnowionej wersji DmC Devil May Cry Definitive Edition). Z kolei za port na konsolę Nintendo Switch odpowiedzialna jest grupa Virtuous (znana z wsparcia przy portach takich gier jak Heavy Rain na PS4, czy Assassin’s Creed The Ezio Collection).

Co zaoferuje nowe wydanie Dark Souls. 

Zacznijmy od elementu, który wysuwa się na pierwszy plan, kiedy mowa o remasterach: chodzi rzecz jasna o płynność i rozdzielczość. W przypadku konsol PlayStation 4 i Xbox One gra będzie działać w rozdzielczości 1080p oraz 60 klatkach na sekundę. Mocniejsze wersje konsol (PlayStation 4 PRO i Xbox One X) również będą wyświetlane w 1080p, ale odpowiednio upscalowanym. Natywną rozdzielczością 4K będą się za to mogli nacieszyć posiadacze komputerów osobistych.

Port na konsolę Nintendo Switch ma się nie różnić za wiele od oryginału z konsol PlayStation 3 i Xbox 360. Gracze przenośnej konsoli otrzymają 720p i 30 klatek na sekundę. Twórcy zapowiadają jednak, że ma to być jakoś lepsza od tej z oryginału.

Kolejne, aczkolwiek o wiele mniej zjawiskowe zmiany czekają rozgrywkę, a konkretnie balans i multiplayer. Pierwszą istotną różnicą jest fakt, że serwery będą tym razem dedykowane a w jednej drużynie będzie mogło być 6 a nie 4 graczy jak w oryginale. Do tego znajomi będą mogli ułatwić sobie wyszukiwanie się poprzez ustawienie hasła oraz dostosowywanie obydwu graczy do ich poziomu doświadczenia i siły posiadanego oręża.

Zmiany czeka także tryb areny (dostępny oryginalnie w grze dzięki dodatkowi DLC Artorias of the Abyss). Na niewielkich planszach zmierzy się 6 graczy jednocześnie lub dwie drużyny po 3 graczy.

Dodatkowo śladem Dark Souls 3 w grze atakujący światy innych graczy będą mieli jedynie połowę swojej puli butelek estusa. Będzie to także jedyny środek leczący jakiego użyją podczas inwazji.