Spróbuj Gothica jakiego nie znasz – przegląd modów

1
9576

Mroczne Tajemnice

Jest to największa i najbardziej rozpoznawalna modyfikacja do pierwszej części serii. Podobnie jak Świat Skazańców 2.0, nie zmienia głównego wątku, a jedynie dodaje i rozszerza zawartość. Są to jednak zmiany na o wiele większą skalę, nie będące jedynie subtelnym dodatkiem. Mroczne Tajemnice dodają autorskie historie poboczne, ale również urozmaicają główną linię fabularną. W tej rozbudowanej kolonii karnej doświadczymy aż pięć nowych frakcji z kilkudziesięcioma postaciami, a to wszystko okraszone nowymi lokacjami. Zważywszy na skalę całego przedsięwzięcia projekt ten często nazywano nieoficjalnym dodatkiem do Gothica.

Nowe obozy nieco odbiegają standardem od tego, co znamy.

Fanów czarowania, albo po prostu tych, których odrzucił klasyczny system magii, czeka zupełnie nowy, odświeżony i połączony z tworzeniem zaklęć (nie zabraknie również nowych pozycji w tym zakresie). Dodane zostały też podstawowe systemu craftingu, tj. gotowanie, warzenie trunków i kowalstwo. Standardowo – wiele nowości w zakresie broni, pancerzy i bestii, które to swoją siłą mają zaskoczyć gracza. Surowy i mroczny klimat jest wręcz ikoną dla Gothica. Mroczne Tajemnice chwalą się jednak i obiecują, że za ich sprawą w grze jest jeszcze “ciężej” i “doroślej”. Ze swojego doświadczenia wiem, że przy okazji zwykłych, z pozoru niewinnych dialogów łatwo można zarobić w “papę”.

Skoro smok dostał fuchę strażnika bramy, to aż strach pomyśleć, co siedzi w środku.

Rozszerzenie i ubarwienie (albo “umrocznienie”) gry jest zawsze dobrym pomysłem dla znudzonych wyjadaczy serii. Jeśli nie straszne są wam potencjalne udziwnienia, czy to jeśli chodzi o postacie, czy o niekonwencjonalną jak na kolonię architekturę, to Mroczne Tajemnice mogą się okazać właśnie dla was. Jest to również dobra pozycja, by podwyższyć poziom trudności oryginalnej gry, która bardzo szybko na nim traciła. Być może dla niektórych mod sprawi, że lasy więzienia pod barierą ponownie zawieją grozą, a surowe pustkowia okażą się prawdziwym polem minowym.

Zagraj, jeśli:

  • pragniesz znacznego rozszerzenie pierwszego Gothica;
  • nie boisz się udziwnień i odbiegania od pierwotnego klimatu;
  • wyznajesz zasadę – im więcej frakcji, tym lepiej.

5 1 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Greg
Greg
3 lat temu

Super artykuł. Chyba spróbuję ponownie pograć . Tym razem z modami.