W sieci pojawił się nowy materiał przestawiający rozgrywkę Metro Exodus. Gameplay z gamescomu 2018 przedstawia w akcji otwarty świat, sekcje skradane, walkę oraz kilka innych kwestii podanych przez dewelopera.
Gamescom zalewa branżę masą nowych materiałów z nadchodzących gier. Podczas imprezy liczne gry zostały ujawnione, a te już zapowiedziane zyskały nowe informacje, trailery, czy gameplaye. Metro Exodus jak za pewne się domyślacie zalicza się do tych ostatnich. Podczas wydarzenia z niemieckiej Kolonii ujawniony został kolejny materiał z gry nawiązującej do uniwersum z powieści Dmitrija Głuchowskiego.
Jak wygląda świat Metra bez metra?
Gameplay przedstawia rozgrywkę w otwartym świecie. Początkowo materiał pokazuje sekcje skradane i kreację świata. Możemy obserwować liczne tereny zielone i zniszczone budynki pośród dzikich ostępów. Cały materiał oglądającym towarzyszy komentarz deweloperski z którego możemy dowiedzieć się czegoś o grze. Jedną z ciekawszych informacji jest wskazanie, że w grze znajdziemy wiele frakcji, z których nie wszystkie musza być negatywnie nastawione do gracza.
Odnosząc się jednak do tych, które mają z nami mniej przyjazne stosunki już po kilku chwilach pokazu skradania gra pokazuje nam swoje możliwości militarne rzucając w dłonie grającego multum typów broni i pokazując, jak wygląda korzystanie z nich. Drugą (większą) część materiału zajmują sekcje brutalnej walki z ludźmi, ale również zwierzętami. Spotkamy tutaj chociażby wilki. Gameplay pod koniec pokazuje także klimatyczne sekcje z użyciem noktowizji.
Co, gdzie i kiedy?
Metro Exodus to trzecia część gier osadzonych w uniwersum Metra Dimitrijego Głuchowskiego. Za jej produkcję odpowiada studia 4A Games, zaś za wydanie Deep Silver. Premiera tytułu została zaplanowana na pierwszy kwartał 2019 roku. Tytuł ukaże się na PlayStation 4, Xbox One i komputery osobiste. Gra po raz kolejny będzie toczyła się w postapokaliptycznym settingu. Tym razem mamy otrzymać do dyspozycji o wiele bardziej otwarty świat. Co ciekawe nie będzie on się składał już tylko na klimatyczne korytarze moskijskiego metra, a również na otwarte tereny nad ziemią, po których będzie mknąć kolej. Po raz kolejny wcielimy się w Artema, który wraz z towarzyszami opuści korytarze metra, aby znaleźć nowy dom.
Pod kątem rozgrywki będzie to po raz kolejny pierwszoosobowa strzelanina z dużą dawką skradania i eksploracji. Sama mechanika nie ulegnie znacznym zmianom i ma oferować doszlifowane rozwiązania z poprzedniej części. Z nowości ukazanych przez zwiastun i obiecywanych przez twórców można wymienić kuszę i akcję, która ma trwać rok przedstawiając, jak pory roku wyglądają w świecie po zagładzie nuklearnej.