Łąka: Księga Wypraw – podróż, która ożywia znaną łąkę

0
15

Zawsze trzymam kciuki za oryginalne gry polskich wydawców. Nie inaczej jest w przypadku Łąki, której jestem ogromnym fanem. Jakiś czas temu w sklepach ukazał się drugi dodatek – Księga Wypraw. Jeśli chcecie poznać moją opinię, zapraszam do recenzji.

Łąka to jedna z najpiękniej zilustrowanych gier rodzinno-strategicznych ostatnich lat. Wszystko za sprawą cudownej ilustratorki – Karoliny Kijak. Dodatek Księga Wypraw wprowadza nowe moduły i rozwija podstawowe zasady, dając graczom więcej dróg do punktowania oraz nową przestrzeń do eksploracji.

Co znajdziemy w pudełku?

Rozszerzenie zawiera księgę z 6 unikalnymi wyprawami:

  1. Początek, który pozwoli rozpocząć przygodę dzięki aktywnej obserwacji zmieniającej się pogody.
  2. Mostki umożliwiające przekraczanie strumienia, który dzieli naszą łąkę, aby odkrywać dziką przyrodę po obu jego stronach.
  3. Wiatraki, które zabiorą nas w dolinę tulipanów i pozwolą na podziwianie kontrastujących z łanami kwiatów kolorowych wiatraków.
  4. Balony, którymi możemy sterować, by obserwować przyrodę (uwaga na kierunek wiatru!).
  5. Wieża widokowa, na którą możemy się wspinać, by obserwować okoliczne faunę i florę za pomocą lornetki.
  6. Jaskinia, do której możemy wejść, by odkryć nieznane zwierzęta i rośliny, tworząc niezapomniany finał swojej podróży.

Ilustracje ponownie zachwycają – utrzymane w akwarelowym stylu, pasują idealnie do podstawowej gry. Wrażenie estetyczne to jeden z najmocniejszych punktów całej serii.

Jak działa Księga Wypraw?

Do tego dochodzą nowe karty, które wplatają się w znane mechanizmy kolekcjonowania i układania kart na własnej planszy. Dzięki nim rozgrywka staje się bardziej różnorodna i mniej przewidywalna.

Mocne strony

  • Regrywalność – nowe karty, cele i plansza wypraw sprawiają, że Łąka zyskuje świeżość nawet po wielu partiach.

  • Piękne wykonanie – ilustracje i komponenty trzymają ten sam wysoki poziom co podstawka.

  • Nowe strategie – mechanika wypraw daje alternatywne ścieżki punktowania, nie zaburzając przy tym balansu podstawowej gry.

Słabsze strony

  • Większy ciężar zasad – choć nadal to gra rodzinna, pojawiają się dodatkowe reguły, które mogą nieco przytłoczyć mniej doświadczonych.

  • Wymaga miejsca – plansza wypraw i komponenty zajmują dodatkową przestrzeń na stole.

Dla kogo?

Księga Wypraw to dodatek stworzony przede wszystkim dla osób, które polubiły Łąkę i chcą jej więcej – więcej kart, więcej interakcji, więcej strategii. Jeśli podstawka już się „ograła”, ten zestaw wnosi dokładnie to, czego potrzeba, by gra na nowo cieszyła.

Podsumowanie

Łąka: Księga Wypraw nie zmienia podstawowej gry, lecz ją rozwija i urozmaica. To przykład dodatku, który nie jest obowiązkowy, ale znacząco wzbogaca całość. Piękne ilustracje, nowa mechanika wypraw i możliwość gry w większym gronie sprawiają, że tytuł staje się jeszcze bardziej kompletny. Dla fanów Łąki – zdecydowanie warto.

Podobał Ci się to, co robimy?
Wesprzyj nas i postaw nam kawę!
Wesprzyj nas
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments