Genshin 3.0 – czego się spodziewać na dzień przed premierą?

0
406
3.0
Fot.: HoYoverse

Długo oczekiwany update 3.0 popularnej gry Genshin Impact wychodzi już jutro! Wcześniej było wiadomo, że będzie to największa jak dotąd aktualizacja. Twórcy ujawnili teraz więcej szczegółów dotyczących nowych regionów i mechanik.

Wersja 3.0 przyniesie nowy region – Sumeru, element dendro, nowe postacie, nowy rozdział historii zawierający informacje o Fatui. To jednak nie wszystko! Wraz z nową częścią mapy pojawią się całkiem nowe mechaniki oraz możliwości.

Sumeru – kraina mądrości

Xiao Luohao – głowa zespołu do spraw kreatywnych i scenariusza mówi o Sumeru jako krainie, gdzie wiedza i mądrość stanowią najwyższą wartość. Ma ona długą i bogatą historię. Już wcześniej w grze mogliśmy spotkać mędrców i badaczy wspominających o akademii Sumeru, najlepszym uniwersytecie w całym Teyvat. W nowej krainie można więc spotkać wszelkiego rodzaju uczonych, szukających wiedzy i przeprowadzających badania.

W Sumeru znajduje się też wielki las deszczowy, zamieszkiwany przez mnóstwo niezwykłych stworzeń. Będzie on dostępny do eksplorowania i odkrywania przez graczy kawałek po kawałku, wraz z historią krainy. Tak samo jak piaskowa pustynia, również będąca częścią krainy mądrości.

Nowa bogini w starej krainie

Patronką krainy jest dość niezwykła, bo bardzo młoda bogini – Lesser Lord Kusanali. Ma ona zaledwie 500 lat, przez co wyglądem przypomina raczej małą dziewczynkę. Narodziła się niedługo po zagładzie Kanri i śmierci poprzedniej bogini – Greater Lord Rukkhadevata.

Przez to, że bogini jest jeszcze dość młoda, wielu mędrców z akademii jest do niej sceptycznie nastawionych. Sumeru jest krainą, która przetrwała wiele trudności i katastrof. Przezwyciężenie każdej z nich zawdzięczane jest Rukkhadevacie. To ona stworzyła las deszczowy mający chronić lud regionu. Oryginalna Akademia Sumeru została założona dla badaczy, którzy byli wyznawcami ówczesnej bogini. Każdy z nich sumiennie wypełniał swoje obowiązki pomagając jej sprawować pieczę nad krainą. Dlatego Akademia najlepiej rozumie filozofię poprzedniej bogini. Jest ona dla nich wszechwiedzącą i wszechmocną patronką mądrości. Jej odejście mocno uderzyło lud Sumeru i oznaczało dla niego koniec złotej ery.

Wiedza jako towar

Wiedza w krainie jest też traktowana jako zasób. Jest to możliwe, dzięki stworzonemu przez akademię systemowi Akasha. Dzięki niemu wiedza może być dowolnie integrowana i dzielona. Specjalne urządzenie, Akasha Terminal, stworzone przez mędrców daje użytkownikom dostęp do potrzebnych im informacji.

Nowe questy

W sumeru będą dostępne zadania główne, obrazujące losy krainy w które zostaje wplątany główny bohater podczas swoich poszukiwań. Oprócz nich pojawią się też zadania związane z nowymi postaciami: Tighnarim – stażnikiem leśnym i niezwykle utalentowanym badaczem przyrody; Collei – strażniczką o trudnej przeszłości oraz Dori – podróżnej kupczyni z darem przekonywania.

Słów kilka o  nowych mehanikach w 3.0

Aqiang – projektantka walki oraz Kawa – projektant leveli opowiedzieli, czego można się spodziewać po aktualizacji gry.

Zaczynając od koncepcji lasu zaprojektowaliśmy eksplorację i gameplay

Mówi Kawa. Obserwując naturalne procesy rozwoju, zespół stworzył obiekty mające trzy fazy rozwoju. Każdy z nich zachowuje się inaczej i wymaga innych interakcji. Nowy element Dendro będzie wchodził w interakcje z Pyro, Hydro i Elektro. Pierwsze połączenie będzie dawać efekt spalania, zadający duże obrażenia przeciwnikom lub pozwalający przedostać się między zaroślami. Trzeba będzie jednak uważać by samemu się nie poparzyć używając tego efektu. W połączeniu z wodnym elementem będzie się natomiast tworzyć rozkwit. Tworzą się wtedy tzw. dendro cores, które wybuchając zadają obrażenia przeciwnikom, jednocześnie lecząc postać gracza. Kiedy dodatkowo podpali się je, Pyro stają się jeszcze silniejsze. Natomiast połączenie Dendro-Electro dają reakcje Quickend, która również jest przydatna do pokonywania wrogów, ponieważ te dwa elementy wzmacniają nawzajem swoje działanie. Element dendro będzie można odblokować u głównej postaci, więc każdy gracz będzie mógł z niego od razu korzystać.

Do zdobycia będą też całkiem nowe artefakty i bronie.

Zadania eksploracji świata będą się w 3.0 obracać wokół tematów życia i przemijania. Reprezentować je będą m.in. żywa, kwitnąca część lasu oraz ta, która usycha. Twórcy zapewniają, że eksploracja będzie bardzo ciekawa i pełna niespodzianek.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments