Najnowsza produkcja studia Quantic Dream – Detroit: Become Human osiągnęła sprzedaż na poziomie 2 mln kopii w pół roku. Są to dla studia dobre wieści.
PlayStation na swoim profilu twitterowym udostępniło informację, która ucieszy fanów twórczości Davida Cage’a. Jego najnowsza produkcja zatytułowana Detroit: Become Human trafiła według danych japońskiego wydawcy do 2 milionów graczy. Należy w tym miejscu nadmienić, że gra zadebiutowała 25 maja 2018 r., więc na osiągnięcie tego wyniku miała tylko pół roku. Po dodaniu tego, że produkcja dostępna jest jedynie na konsolach PlayStation 4 wychodzi nam zadowalający wynik.
We are thrilled to share that Detroit: Become Human has sold through more than 2 million units worldwide on PlayStation 4 since its launch on May 25, 2018. Congratulations, @Quantic_Dream! pic.twitter.com/b3xVGeerth
— PlayStation (@PlayStation) December 12, 2018
Liczby te są szczególnie dobre, jeśli zestawimy je z pozostałymi produkcjami dzieła Quantic Dream. Beyond: Two Souls (zarówno wydanie na PlayStation 3 i PlayStation 4) po pięciu latach od premiery osiągnęło 2,8 mln. Z kolei najlepiej oceniana do tej pory gra studia, Heavy Rain plasuje się w tym zestawieniu nieco dalej, z wynikiem 1,5 mln sprzedanych kopii. Dodatkowo gra stworzona jest w settingu cyberpunkowym, który od kilku lat pokazuje na wielu przykładach (jak Deus Ex: Bunt Ludzkości), że gracze nie są zbyt zainteresowani kupnem takowych produkcji.
Filozofia androidów
Najnowsza gra Quantic Dream osadzona jest w realiach futurystycznych, w których sztuczna inteligencja rozwinęła się do tego stopnia, że przeciętni obywatele mogą pozwolić sobie na pomoc domową w postaci zbudowanych na kształt człowieka androidów.
Historia w grze opowiadana jest z perspektywy trzech androidów: każdego stworzonego w innym celu. W toku produkcji obserwujemy, jak rodzi się w nich świadomość na ulicach tytułowego miasta Detroit.
Co typowe dla gier Davida Cage’a (szefa projektu ze studia Quantic Dream) produkcja stawia na mechanikę point & click z silnie rozbudowanym modelem podejmowania decyzji i elementami QTE. W Detroit: Become Human gracz ma możliwość podejmować liczne decyzje, które przełożą się w przyszłości na inne zdarzenia rozgrywające się w świecie. Siatka możliwości w stosunku do np. produkcji zamkniętego niedawno studia Telltale jest znacznie bardziej rozbudowana.