Rozgrywka w rzucie izometrycznym, z szerokim wyborem klas i możliwościami rozwoju postaci to produkt, który już niedługo zaoferuje nam studio Artificial Core. Gra ma się pojawić już w listopadzie. Pomimo trudności, ekipa developerów stara się przekazać w ręce graczy kompletną i dopracowaną grę.
Główne biuro Artificial Core mieściło się w Kijowie, jednak po wybuchu konfliktu, ekipa developerów musiała przenieść się w bezpieczne miejsce, gdzie mogli kontynuować pracę nad grą. Wymusiło to pracę zdalną i otwarcie dwóch nowych biur w Amsterdamie i Atenach. Developerzy zapewniają, że pomimo trudności dają z siebie wszystko, a Corepunk będzie świetną grą.
Klasy postaci w Corepunk
Będziemy mieli kilkunastu bohaterów do wyboru, a każdy z nich będzie miał trzy specjalizacje. Dodatkowo będziemy mogli wybrać trzy, z dziesięciu gałęzi talentów. Będzie dużo możliwości budowy i rozwoju naszej postaci, w zależności od stylu gry, który wybierzemy. Dużym urozmaiceniem, będą specjalne artefakty, które wzmocnią biegłość w posługiwaniu się bronią, dodadzą nowe umiejętności i talenty. W każdym momencie, będziemy mogli wybrać nowe mistrzostwo broni i zmienić swój styl gry.
Handel i rzemiosło
W grach MMORPG jest to ważny aspekt rozgrywki, który wynagradza szczególnie wytrwałych i zaangażowanych graczy. Corepunk zaoferuje nam możliwość zbierania czterech rodzajów surowców i tworzenia części ekwipunku oraz potrzebnych przedmiotów. Bardzo ciekawy będzie system ocen, który da nam informacje o zaawansowaniu i profesjonalizmie rzemieślników. Handel i możliwość pozyskiwania surowców, mocno ożywia interakcje pomiędzy graczami. Dobrym przykładem jest tu Albion, gdzie handel jest jedną z podstawowych części rozgrywki, która wpływa na ekonomię w całej grze.
Mgła wojny
Mgła wojny mocno wpływa na taktykę. Mamy ograniczone pole widzenia, przez co musimy mocniej skupić się na taktyce walki. Tą technikę możemy znać szczególnie z gier RTS, a zaimplementowanie jej w grze MMORPG, może w ciekawy sposób urozmaicić rozgrywkę.
Jakie możliwości daje nam gra?
W grze możemy zająć się zbieractwem i handlem, lub mierzyć się w walkach z innymi graczami, jednak atakowanie dużo słabszych graczy, nie będzie opłacalne przez mechanikę karmy. Jeśli jej poziom wzrośnie zbyt wysoko, będziemy narażeni na ataki wszystkich graczy, a po śmierci możemy stracić nasze artefakty.
Ważnym elementem każdej gry MMORPG jest PvE, czyli walka z potworami. Będziemy mieli do wyboru instancje grupowe, dla czterech osób i raidy, przeznaczone dla kilkunastu graczy.