Cliff Bleszinski ogłasza koniec swojego studia

Boss Key Productions Cliff Bleszinski

Studio Boss Key Productions, które stworzyło LawBreakers i Radical Heights zakończy swoją działalność. Tymi słowami podzielił się z graczaqmi Cliff Bleszinski na swoim twitterze. Co dalej z legendą branży i wydanym niedawno tytułem battle royale? 

Niektórzy od niedawna spekulowali na ten temat prześcigając się w złośliwościach, inni przyjęli tę wiadomość ze smutkiem. Cliff Bleszinski, współtwórca takich serii jak Gears of War albo Jazz Jackrabbit (której recenzję znajdziecie tutaj) poinformował dziś na twitterze o zakończeniu założonego przez siebie studia Boss Key Productions. Powodem zamknięcia jest niepowodzenie jedynych dwóch tytułów, jakie studio stworzyło. Najpierw obiecujące LowBreakers nie wytrzymało starcia z Overwatchem i Paladins, które okazały się zbyt silną konkurencją w gatunku hero shooterów. Teraz wydane w early accesie Radical Heights straciło większość swoich graczy w zaskakującym tempie stając się niewystarczającą konkurencją dla tytułów pokroju Fortnite i Playerunknown’s Battleground.

Co z legendą i jego grami?

Cliff zapowiedział, że planuje po raz kolejny (pierwszy raz w 2012 roku, kiedy opuszczał Epic Games) zrobić sobie odpoczynek od branży, przemyśleć wszystko i zająć się sprawami rodzinnymi. Na sam koniec autor wpisu podziękował wszystkim, którzy wspierali jego twórczość i zapowiedział, że serwery Radical Heights będą utrzymywane w najbliższej przyszłości. Jak długo? Tego nie zdradził.

Radykalny early acces

Radical Heights to najnowsza gra zamkniętego już studia Boss Key Productions. Została wypuszczona 10 kwietnia 2018 w bardzo wczesnym early accesie chcąc zachęcić graczy do zainteresowania się nią i wpłat, które miały rozwijać projekt. Tytuł swoją stylistyką mocno nawiązuje do lat 80. dając nam morze neonów, intensywnych kolorów i szalonej muzyki.

Pod kątem rozgrywki jest to battle royale z małymi zmianami. Oznacz to więc, że będziemy co każdą rozgrywkę spuszczani wraz z wieloma innymi graczami na jedną mapę, która to stanie się poligonem walki z ciągle kurczącą się przestrzenią. Zasada jest prosta: ostatni ocalały zwycięża. Tym, co wyróżnia grę na tle tytułów tego gatunku jest możliwość wpłacania zdobytej w grze gotówki do specjalnych bankomatów i korzystanie z niej w innych meczach, oraz… BMX-y służące jako środek transportu. 

Co sądzicie o tym odejściu i zamknięciu? Rozsądne posunięcie wobec inicjatywy, której nie można już było ratować, czy może przedwczesne poddanie sprawy? Dajcie nam znać w komentarzach.

Bethesda publikuje trailer RAGE 2

Bethesda publikuje trailer RAGE 2