Blind Descent, stworzona przez studio Pokuch i wydana przez META Publishing, to intrygująca mieszanka Green Hell i Subnautica, ale osadzona… pod powierzchnią Marsa. Wcielasz się w jednego z czterech pionierów wysłanych w misję ratunkową. Jaki jest cel? Odnaleźć zaginioną ekipę ratunkową i odkryć tajemnice marsjańskiej głębi. Szybko okazuje się, że misja łowiecka zamienia się w desperacką walkę o przetrwanie w zupełnie obcym, niebezpiecznym świecie.

Fabuła

Akcja rozgrywana w roku 2071 – po awarii windy zniszczona część waszej grupy została uwięziona kilka kilometrów pod powierzchnią. Odkrywacie bajkowy, ale zabójczy świat jaskiń. Miejsce rodem z fantasy, pełne tropikalnej roślinności, ogromnych grzybów i strumieni, ale również niebezpiecznych chmur gazów i agresywnych stworzeń. Stopniowo odkrywacie fragmenty losu zespołu ratunkowego i poznajecie głębię symbiozy z tym żywym ekosystemem.

Gra wspiera tryb kooperacyjny online dla maksymalnie 4 graczy. Wspólna eksploracja, budowanie i walka z potworami to ogromna frajda. Co ważne, rozwój postaci (mutacje) i tworzone schronienia są dzielone między graczami, co dodaje warstwę kooperacyjnego zgranego działania .

Mechanika przetrwania i odbudowy

Mechanika Blind Descent jest silnie osadzona w survivalu i eksploracji:

  • Crafting i budowa – musisz zbierać zasoby, takie jak obiszynie, obsydian, kamienie i drewno z obcych organizmów, aby konstruować schronienia, narzędzia, uzbrojenie i urządzenia wspinaczkowe.
  • Symbioza i adaptacja – ekosystem reaguje na twoje działania: jeśli miejsce zostanie przez gracza porzucone lub zaniedbane, zarasta, zostaje zjedzone lub zmutowane przez flore/faunę .
  • Mutacje – spożywanie obcych zarodników lub owoców wywołuje mutacje, które odblokowują nowe umiejętności (np. zwiększona odporność, obrażenia, zdolności sensoryczne).
  • Zagrożenia środowiskowe – toksyczne gazy, podziemne burze, fale strumieni, kwasowe chmury – wszystko to grozi poważnymi konsekwencjami śmierci lub poważnych obrażeń.

Ekosystem

To, co najbardziej wyróżnia Blind Descent, to żywy, pamiętający ekosystem. Rośliny reagują na obecność gracza, radzą sobie z budynkami, czasami stosując strategie obronne. Z czasem natura potrafi całkowicie przejąć teren, co zmusza do utrzymania miejsc przetrwania w gotowości . Ponadto, system wspinaczki – za pomocą haków, chwytów, lian – sprawia, że eksploracja pionowości i grot staje się ekscytująca i wymagająca .

Oprawa wizualna i muzyczna

Blind Descent prezentuje niezwykle klimatyczną i lekko bajkową grafikę. Każdy korytarz, jaskinia i roślina jest szczegółowo zaprojektowana. Kolory są żywe – głęboka zieleń mchów, jaskrawe kwiaty, czerwienie skał – wszystko to potęguje efekt obcego świata.
Dźwięki podziemia (kapanie, trzaski, szelesty) wraz z muzyką tworzą napięcie i atmosferę izolacji, idealną do immersji w survival.

Blind Descent to ambitny i świeży przełom w gatunku survivalu. Łączy mechaniki z Green Hell i Subnautica, ale tworzy własny, wyjątkowy świat: głębie marsjańskich jaskiń pełnych życia, niebezpieczeństw i tajemnic ekosystemu. Budowanie, adaptacja, mutacje, ekologia – to wszystko razem sprawia, że to nie tylko gra, ale doświadczenie. Wczesny dostęp w 2026 r. z pewnością przybliży nas ku pełnej wersji, lecz już teraz warto śledzić tę pozycję. Survival na Marsie z Blind Descent zapowiada się niezwykle obiecująco!

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments