Dziewczynka z rękawicami – Battle Chasers : Nightwar [recenzja]

Battle Chasers

Czy pośród dzisiejszych głośnych tytułów growych możemy natknąć się na coś, przy czym będziemy w stanie siedzieć przed ekranami komputerów przez długie jesienne wieczory?

 

 

O grze

Battle Chasers : Nightwar to jRPG z turowym systemem walki osadzony w świecie popularnej serii komiksów o tej samej nazwie. Twórcą komiksów, jak i jednym z deweloperów gry jest Joe Madureira (seria wydawana w latach 1998-2001). Joe połączył siły z niezależnym studiem Airship Syndicate – byłych członków upadłego już Vigil Games (odpowiedzialnego za serię Darksiders). Produkcja otrzymała ogromne wsparcie dzięki Kickstarterowi.

Historia

Fabuła toczy się w świecie arcanepunkowym (gdzie magia i fantastyka przenika się z zaawansowaną technologią). Po rozbiciu się statku powietrznego, którym podróżowali nasi bohaterowie otrzymujemy kontrolę nad trzyosobową drużyną, której skład będziemy mogli zmieniać w trakcie naszych przygód. Do boju poprowadzimy postaci z komiksów, takie jak wojownik Garrison, dziewczynka z magicznymi rękawicami Gully, golem bitewny Calibretto, łowczyni nagród Czerwona Monika czy też czarodziej Knolan.

Rozgrywka

Battle Chasers wykonuje ukłon w stronę klasycznych gier jRPG, takich jak Chrono Trigger, czy Final Fantasy. Przed graczem postawiono parę płaszczyzn rozgrywki. Pierwszą z nich jest świat przedstawiony w rzucie izometrycznym, w którym będziemy poruszać się pomiędzy lokacjami i handlować z NPC, ale ograniczają nas tutaj wytyczone ścieżki. W pierwszej z płaszczyzn istnieją także lochy przepełnione zagadkami, potworami oraz bogactwem i przedmiotami ulepszającymi możliwości bitewne naszej drużyny.W lochach możemy znaleźć wiele tajemnych rzeczy

 

Ostatnim, lecz niemniej ważnym elementem jest turowy system walki, toczący się na arenach w rzucie bocznym (2.5D), charakterystycznym dla tego typu gier. Każdy z bohaterów oferuje nam pełen wachlarz umiejętności, dzięki którym możemy pokonywać naszych wrogów. Umiejętności rozwijamy oczywiście wraz ze wzrostem doświadczenia, przy okazji odblokowując nowe, mocniejsze ataki.

Battle Chasers - Umiejętność specjalna Calibretto

Sam system walki oparty jest na szybkości akcji, którą może wykonać dana postać, jedne umiejętności mają działanie natychmiastowe, a niektóre zajmują więcej czasu. Podczas bitew musimy zwrócić też uwagę na poziom many naszych kompanów. Manę podczas walki mogą zastąpić punkty doładowania, które otrzymujemy za ataki podstawowe. Jedną z ważnych rzeczy są też umiejętności specjalne potrafiące niejednokrotnie zmienić przebieg potyczki.

Pomiędzy walkami i nabijaniem poziomów postaci czekają na nas rozmaite zadania poboczne (od zabijania szlamów w kanałach podmiejskich po pokonywanie bossów, dzięki którym odblokowujemy dodatkowe umiejętności dla danego bohatera). Przed najważniejszymi momentami fabularnymi czekają na nas komiksowe animowane przerywniki, które świetnie wpisują się w klimat całej produkcji, a resztę historii poznajemy w trakcie naszej wędrówki.

Battle Chasers: Nightwar – plusy i minusy

Zdecydowanym plusem gry jest oprawa graficzna i muzyczna. Zarówno podczas eksploracji, jak i walki towarzyszy nam doskonale dobrana ścieżka dźwiękowa, dzięki której możemy jeszcze bardziej wczuć się w klimat tej barwnej opowieści. Dodatkowo warto wspomnieć o bardzo dobrym polskim dubbingu, który zapewne ucieszy ucho niejednego gracza.

Jeżeli chodzi o wykonanie graficzne to odznacza się ono komiksowym stylem, nad którym przysiadł sam autor komiksu Battle Chasers. Dzięki temu mamy wrażenie, jakbyśmy zostali wciągnięci wprost do świata z opowieści Madureiry.

Okiem autora

Moim zdaniem Battle Chasers: Nightwar to porządny jRPG, który wbrew ostatnim trendom pokazał, że można jeszcze zrobić dobrą grę w krainie magii, miecza i odrobiny technologii. Deweloperzy polecieli nieco pod wiatr i dostarczyli nam prostą, ale wciągającą historię, w którą można pogrywać godzinami i niekoniecznie się nudzić. Przyznam się szczerze, że nie jestem wielkim fanem jRPG, ale Battle Chasers skradło moje serce i pewnie jeszcze wrócę do tej pozycji.

Wymagania minimalne

  • Intel Core 2 Duo 2.0 GHz
  • 4 GB RAM
  • karta graficzna 1 GB Intel HD 4000
  • 10 GB HDD
  • Windows 7/8/10 64-bit
Gra udostępniona do recenzji dzięki serwisowi GOG.com