Klasyczne Angry Birds zaćmiewa inne tytuły od studia Rovio. Twórcy usuną grę ze Sklepu Play, gdyż zmniejsza popularność innych tytułów.
Angry Birds tak dobre, że trzeba się pozbyć?
Deweloperzy z Rovio zdecydowali się na nietypowy ruch, usuwając jedną z najpopularniejszych gier mobilnych ze swoich katalogów. Jak można przeczytać we wpisie twórców na Twitterze:
Przeanalizowaliśmy przypadek biznesowy Rovio Classics: Angry Birds, a ze względu na wpływ gry na nasze portfolio szerszych gier zdecydowaliśmy, że Rovio Classics: Angry Birds zostanie wycofane ze Sklepu Google Play w czwartek, 23 lutego.
Co to dokładnie oznacza? Klasyczna wersja gry zostanie usunięta ze sklepu Google Play, z kolei produkt dostępny na App Store zmieni tytuł na Red’s First Flight. Twórcy uważają, że ta decyzja wpłynie korzystnie na pozostałe gry. Dzięki temu w wyszukiwarce sklepowej pod frazą „Angry Birds” powinny pojawić się inne płatne i bezpłatne produkty firmy Rovio.
Jeśli zainstalujemy grę przed jutrem, produkt pozostanie na naszym telefonie lub tablecie. W powyższym komunikacie twórcy zdają sobie sprawę, że ta decyzja może być źle odebrana od fanów, którzy uwielbiają klasyk. Ponadto zachęcają graczy do wypróbowania innych odsłon z serii: Angry Birds 2, AB Friends czy AB Journey.
W rozmowie dla VGC menadżer społeczności studia, Shawn Buckelew stwierdza:
Jak napisano w oświadczeniu, wpływa to negatywnie na nasze inne gry, na czym my jako firma musimy się skupić. Jeśli te inne gry nie poprawiają się i nie rozwijają, to zmienia się perspektywa całej firmy. Trudniej jest tworzyć nowe gry, czy pracować nad nowymi projektami. Jestem pewien, że nie jest to coś, czego można chcieć.