Platforma Disney+ także z reklamami. Ujawniono więcej szczegółów. 17 maja pojawiły się kolejne informacje dotyczące tańszego pakietu, którego użytkownicy będą musieli oglądać spoty. Ma on pojawić się globalnie, ale nie wiadomo czy i kiedy trafi do Polski.
Spoty reklamowe
Mieszkańcy Stanów Zjednoczonych mają dostęp do platformy Disney+ za 7, 99 dolarów miesięcznie. Niedługo będzie można za to zapłacić mniej, trzeba będzie oglądać reklamy.
Rozszerzenie dostępu do Disney+ na szerszą publiczność po niższej cenie jest wygraną dla wszystkich – konsumentów, reklamodawców i naszych twórców – przekonywał w marcu Kareem Daniel, prezes Disney Media and Entertainment Distribution. Zaznaczył też, że dzięki takiemu rozwiązaniu ich twórcy będą mogli dotrzeć do większej liczby fanów.
Okazuje się, że subskrybenci z tańszym pakietem będą musieli oglądać reklamy przez około cztery minuty na godzinę. Co więcej, na profilu stworzonym dla dzieci tych reklam nie będzie. Same reklamy również będą szczegółowo wybierane. Nie zobaczymy na platformie spotów o tematyce alkoholu, polityki ani konkurencyjnych portali streamingowych.
Netflix również z reklamami
Jedna z największych platform również planuje poszerzenie swojej oferty. Przez spadek liczby subskrybentów Netflix zdecydował się na wprowadzenie tańszego pakietu z spotami. Niestety na ten moment szczegóły nie są znane.
Kiedy możemy się spodziewać reklam na Disney+?
Wersja Disney+ z reklamami ma pojawić się w Stanach Zjednoczonych pod koniec 2022 roku. W innych krajach z kolei w 2023 roku. Na ten moment nie wiadomo kiedy możemy się spodziewać w Polsce takiej zmiany. Na ten moment trwają przygotowania do startu tej platformy, który ma nastąpić już 14 czerwca. W innych krajach serwis Disney+ wystartował w listopadzie 2019 roku. Na ten moment jest dostępny m.in. w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Australii, Nowej Zelandii, Puerto Rico, Belgii, Danii, Finlandii, Islandii, Luksemburgu, Norwegii, Szwecji, Portugalii, Austrii, Francji, Hiszpanii, Indiach, Indonezji, Irlandii, Japonii, Monako, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Włoszech. Disney+ na koniec marca miał na całym świecie 138 mln użytkowników.