HBO Max zniknie z rynku platform streamingowych. Taką informację podali właściciele serwisu. Jednocześnie zapowiedzieli oni pojawienie się nowej platformy, która powstanie poprzez połączenie HBO Max i Discovery+.
Niespełnione nadzieje
HBO Max działa w Polsce dopiero od kilku miesięcy, a już usłyszeliśmy, że platforma zakończy swoją działalność. Serwis nie spełnił oczekiwań właścicieli, którzy pokładali w tym projekcie duże nadzieje. Portal miał stanowić realną konkurencję dla panującego na rynku Netfliksa. Platforma miała charakteryzować się wysoką jakością odtwarzanego wideo, a twórcy zapowiadali wiele produkcji oryginalnych oraz dostęp do kinowych hitów. To co na papierze wydawało się kuszące nie zaspokoiło apetytu odbiorców, którzy ostatecznie chętniej korzystają z usług konkurencji. Okazało się, że portal spotyka się z problemami technicznymi. Niewydajność serwisu prowadzi do frustracji widzów. Ponadto o kłopotach HBO Max świadczy anulowanie produkcji, czego najbardziej wyrazistym przykładem jest rezygnacja z oczekiwanej Batgirl, filmu, który był już na etapie zaawansowanych prac. Liczne potknięcia w zarządzaniu portalem VOD doprowadziły do strat finansowych i zdecydowanie przegranej rywalizacji z innymi serwisami streamingowymi. Taka sytuacja zmusiła właścicieli do obrania nowej strategii marketingowej.
Nowy projekt
Zakończenie działalności HBO Max nie oznacza całkowitego zniknięcia firmy z rynku. Jak zapowiadają właściciele, powstanie nowa platforma, będąca wynikiem fuzji HBO Max i Discovery+. Dwie duże marki łączą siły i latem 2023 roku usługa będzie dostępna w Stanach Zjednoczonych. Serwis na rynek europejski ma trafić na początku 2024 roku i właśnie wtedy możemy się go spodziewać również w Polsce. Na ten moment nie wiemy, pod jaką nazwą wystartuje portal VOD, ale na pewno nie zabraknie na nim oryginalnych produkcji z pod szyldu HBO. Zostaną one natomiast mocno wzbogacone o bibliotekę Discovery+. Wśród zapowiedzi pojawiły się informację, że na nowej platformie pojawi się także sport oraz liczne unikalne treści. Oferta ma być bogata w zróżnicowane cenowo pakiety. Dostępna będzie tańsza opcja zawierająca reklamy. Według szacunków korporacji, w planach nowy projekt ma pozyskać do 2025 roku 130 milionów subskrybentów.