Zdjęcia biznesowe – dlaczego powinieneś zainteresować się tą usługą

0
117
Zdjęcie: Joanna Janczewska, Fotografia biznesowa: Krzysztof Zaleski

Jeżeli uważasz, że zdjęcia biznesowe są dobre jedynie dla przedsiębiorców – jesteś w błędzie. Profesjonalny wizerunek w internecie jest dziś potrzebny każdemu. Właściciel firmy może dzięki niemu zwiększyć sprzedaż swoich produktów i usług, natomiast szeregowy pracownik ma szansę na zdobycie lepszej posady.

Budowanie wizerunku w internecie

Świat obecnie wygląda inaczej niż jeszcze kilkadziesiąt lat temu. Ogromna część społeczeństwa pracuje zdalnie, wiele firm przeniosło (przynajmniej częściowo) swoją działalność do sieci. Mamy bezprecedensową możliwość nawiązywania relacji biznesowych z osobami znajdującymi się na drugim końcu świata (i to bez wychodzenia z domu).

Zbudowanie atrakcyjnego wizerunku w sieci prędzej czy później się nam zwróci. Ludzie (wszyscy, niezależnie od tego co deklarują) oceniają nas po wyglądzie. Znane są liczne przypadku, kiedy doświadczeni specjaliści od rekrutacji odrzucili kandydaturę danej osoby (bez zapoznania się z jej CV), gdyż zdjęcie, które zamieściła w dokumentach wydało się im nieprofesjonalne. Nie należą do rzadkości sytuacje, gdy pracownik jest zwalniany z pracy z powodu fotografii, które zamieszcza w mediach społecznościowych.

Zdjęcia biznesowe a zwykłe fotografie – jakie są pomiędzy nimi różnice

Zdjęcia biznesowe znacząco różnią się od zwykłych fotografii, które może wykonać każdy. Celem zwykłego zdjęcia jest możliwie jak najbardziej atrakcyjne oddanie naszej powierzchowności. Z kolei celem zdjęcia biznesowego jest stworzenie wizerunku eksperta w swojej branży. Na zdjęciach biznesowych liczą się najdrobniejsze szczegóły – nasza postawa, mimika, to, w co jesteśmy ubrani, akcesoria, otoczenie. Jeżeli któryś z wymienionych elementów będzie niespójny – zdjęcie wyda się odbiorcy niewiarygodne.

Warto pamiętać, że zdjęcia biznesowe mogą się znacząco różnić u przedstawicieli różnych zawodów. Możemy do nich pozować zarówno w stroju formalnym, jak i w uniformie pracowniczym.

Sprawdź jak wygląda Kobieca Sesja Biznesowa

Zdjęcia biznesowe – komu je zlecić

Jak już wspomnieliśmy dobrych zdjęć biznesowych nie wykona każdy. Do tego potrzeba nie tylko odpowiedniego sprzętu i zmysłu estetycznego, ale również wiedzy i doświadczenia (najlepiej z klientami należącymi do różnych branż).

W Polsce zawód fotografa nie jest regulowany prawnie, co oznacza, że może być wykonywany przez każdego, kto dysponuje odpowiednim sprzętem i założy własną działalność gospodarczą. Efektem takiej sytuacji jest rzesza „fotografów”, którzy nie znają się na swoim fachu.

Niezawodnym sposobem na znalezienie profesjonalnego fotografa jest zapoznanie się ze zdjęciami, które wykonał. Możemy oglądać w sieci zdjęcia biznesowe różnych osób, a w przypadku, gdy dana fotografia się nam spodoba – sprawdzić kto jest jej autorem. Jeszcze innym sposobem jest przeglądanie portfolio specjalistów, z którymi rozważamy współpracę. Pamiętajmy, że gdy zdjęcia w portfolio się nam nie podobają lub czujemy się niekomfortowo w towarzystwie danej osoby, powinniśmy podziękować za współpracę i szukać dalej. W branży fotograficznej konkurencja jest współcześnie tak duża, że przy odrobinie starań z pewnością znajdziemy odpowiednią osobę.

Gdzie umieścić zdjęcia biznesowe?

Zdjęcia będące efektami sesji biznesowej należy zamieścić na stronie internetowej naszej firmy, blogu, który prowadzimy. Można je wykorzystać na książkach, których jesteśmy autorami, w CV. Jeżeli korzystamy z mediów społecznościowych (także tych związanych z pracą), zamiast zdjęć z dowodu osobistego wykorzystajmy w nich nasze zdjęcia biznesowe (dzięki temu odbiór naszego profilu na pewno się poprawi).

Artykuł sponsorowany / reklama
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments