Trzy budżetowe interfejsy audio warte zainteresowania

Presonus AudioBox 1818 VSL

Interfejs audio jest urządzeniem bez którego nie może się obejść żadne studio muzyczne, bez
względu na to czy mamy do czynienia z dużym profesjonalnym studio nagraniowym czy z
naszym małym domowym studio, w którym tworzymy muzykę. My skoncentrujemy się na
omówieniu trzech najbardziej rozpoznawalnych przenośnych budżetowych interfejsów, które
są często wybierane do domowego zastosowania, przed wszystkim ze względu na dobrą jakość
i przystępną cenę, która wynosi od 300 do 600 zł. Wszystkie z omawianych interfejsów są
podobnej budowy, posiadają po dwa wejścia mikrofonowo – liniowe z przed wzmacniaczami
i pojedyncze wyjście stereofoniczne. Pomimo bardzo zbliżonej budowy i podobnych funkcji
podstawowych, każdy z tych interfejsów jest jednak inny i skierowany do różnych grup.

Interfejs audio jest urządzeniem bez którego nie może się obejść żadne studio muzyczne, bez względu na to czy mamy do czynienia z dużym profesjonalnym studio nagraniowym czy z naszym małym domowym studio, w którym tworzymy muzykę. My skoncentrujemy się na omówieniu trzech najbardziej rozpoznawalnych przenośnych budżetowych interfejsów, które są często wybierane do domowego zastosowania, przed wszystkim ze względu na dobrą jakość i przystępną cenę, która wynosi od 300 do 600 zł. Wszystkie z omawianych interfejsów są podobnej budowy, posiadają po dwa wejścia mikrofonowo – liniowe z przed wzmacniaczami i pojedyncze wyjście stereofoniczne. Pomimo bardzo zbliżonej budowy i podobnych funkcji podstawowych, każdy z tych interfejsów jest jednak inny i skierowany do różnych grup.

Focusrite jest jedną z bardziej znanych marek sprzętu studyjnego i do rejestracji dźwięku, a my skoncentrujemy się na serii Scarlett drugiej generacji, modelu 2i2 2 GEN należących do z najczęściej wybieranych. W porównaniu z poprzednią generacją zostało wprowadzonych wiele modyfikacji zarówno tych kosmetycznych jak i technologicznych. Przede wszystkim nowe interfejsy Scarlett, są w stanie rejestrować przy częstotliwości próbkowania 192 kHz w odróżnieniu do 96 kHz dostępnych w poprzedniej generacji. Zostały usprawnione konwertery oferujące 109 dB dynamiki, poprawiono wejścia na instrumenty, zostały zastosowane uniwersalne łącza Combo, pokrętła GAIN posiadają podświetlane obręcze ledowe sygnalizujące poziom sygnału. Model ten wyposażony jest w dwa wejścia mikrofonowo – liniowy z indywidualna regulacją GAIN, przełącznik pomiędzy sygnałem mikrofonowym a instrumentalnym. Na przednim panelu mamy jeszcze przełącznik zasilania Phantom, przełącznik pozwalający na odsłuch bezpośrednio z wejścia, regulacja głośności głównej oraz regulacja wyjścia słuchawkowego wraz z gniazdem słuchawkowym. Wybierając te urządzenie możemy liczyć na pakiet oprogramowania do współpracy np.: z aplikacją Ableton Live oraz dostęp do szeregu wtyczek VST. Przy zakupie dostaniemy również program Pro Tools First, która wprawdzie dodawany jest w tej wersji podstawowej, ale z pewnością pomorze to nam wejść w świat profesjonalnej realizacji dźwięku. Co ważne jest dla tego typu urządzeń, latencja w tym interfejsie również wypada na bardzo dobrym poziomie. Cena tego urządzenie wynosi ok. 600 zł.

Marka Behringer jest głównie znana i kojarzona z budżetowym sprzętem muzycznym, choć można ich produkty również spotkać w profesjonalnych studiach muzycznych. Przez lata różne opinie krążyły na temat jakości tych produktów. Ostatnie lata udowodniły jednak, że produkty ich są na co raz wyższym poziomie i mogą konkurować ze znacznie droższymi odpowiednikami bardziej renomowanych marek. Doskonałym przykładem może być interfejs audio z serii U-Phoria model UMC202HD, którego cena jest o połowę niższa od poprzednio omawianego interfejsu i kształtuje się w granicach ok. 300 zł. Model ten został wyposażony w przedwzmacniacze marki MIDAS, która podjęła współpracę z Berhingerem. To zaowocowało tym, że ma już problemów z tymi przedwzmacniaczami a sama praca tego urządzenia charakteryzuje się dobrą jakością w stosunku do ceny samego urządzenia. Interfejs ten oferuje jako jeden z nielicznych w tej cenie możliwość rejestracji przy częstotliwości próbkowania 192 kHz. Standardowo model wyposażony jest w dwa wejścia pod mikrofon lub instrument z przełącznikami sygnału MIC/LINE, zasilanie Phantom, oddzielną na kanał regulacją GAIN, przełącznik Direct Monitor. Dodatkowo do urządzenia dołączane jest oprogramowanie pozwalające na podstawowe tworzenie produkcji muzycznych. Latencja jest nieco wyższa w stosunku do poprzednio omawianego interfejsu, ale nie jest ona na tyle duża by znacząco przeszkadzała w pracy nad amatorskimi projektami. Serowniki dołączone do tego interfejsu, są stabilne i nie stwarzają żadnych problemów podczas pracy. Jest to niewątpliwie dobra propozycja urządzenia dla osób początkujących, które nie maja jeszcze zbyt wyśrubowanych wymagań i dysponują stosunkowo niewielkim budżetem.

PreSonus AudioBox iTwo Tascam US-2×2 jest interfejsem, którego cena kształtuje się mniej więcej pośrodku naszego omawianego budżetu i wynosi ok 500 zł. Na panelu przednim mamy podobnie jak w poprzednio omawianych modelach dwa wejścia liniowo – mikrofonowe, oddzielna regulacja GAIN, zasilanie Phantom. Zamiast funkcji Direct Monitor mamy pokrętło mix, pozwalające na dowolne ustawienie balansu odsłuchiwanego sygnału prosto z wejścia i tego powracającego z oprogramowania. Na tylnym panelu mamy tradycyjne porty midi, które mogą się przydać jeżeli chcielibyśmy wykorzystać nasz interfejs do pracy z jakimiś starszymi urządzeniami, instrumentami midi, które jeszcze nie wykorzystują nowego kontrolera usbmidi. Maksymalna częstotliwość próbkowania tego interfejsu wynosi 96 kHz, posiada dość dużą dynamikę 105 dB oraz szeroki zakres GAINu. PreSonus zapewnia swoje autorskie oprogramowanie w skład którego wchodzi DAW o nazwie Studio One w podstawowej wersji oraz aplikacja Capture DUO na iPady. Jest to świetna propozycja między innymi dla wszystkich tych, którzy pracują w terenie i w celu zminimalizowania wielkości sprzętu wykorzystują do pracy iPada jak również tych co chcieliby podłączyć starsze instrumenty wykorzystujące tradycyjne złącze midi.

Zobacz najnowsze interfejsy na https://muzyczny.pl/135511g_Sprzet-studyjny-Homerecording-Karty-dzwiekowe-interfejsy.html

Przy współpracy z Muzyczny.pl

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o