Luksus – z czym nam się kojarzy

Luksus – z czym nam się kojarzy

Luksus nie zawsze oznacza to samo. W dużym stopniu definicja tego terminu zależy od stanu konta. O tym, czym dla kogo jest luksus, można dowiedzieć się z poniższego artykułu.

Czym dla Polaków jest luksus?

Dla każdego luksus może oznaczać coś innego. Jego postrzeganie w dużej mierze zależy od sytuacji materialnej. Z reguły luksus kojarzony jest z wypełnionym po brzegi portfelem. Dla wielu jest on czymś, co pozwala na przyjemności, które są poza zasięgiem większości społeczeństwa.

Dowodem tego są przeprowadzone badania, które pokazały, że dla większości z nas luksusem jest posiadanie własnego samochodu klasy Premium. Tego zdania jest aż 64 proc. Polaków. Naszym marzeniem jest posiadanie BMW, Mercedesa, czy Porsche. Niemal tyle samo mieszkańców naszego kraju (63 proc. ankietowanych) luksus kojarzy z posiadaniem własnego mieszkania bądź domu. Na kolejnym miejscu są coroczne wakacje. O urlopie, jako o symbolu dobrobytu, myśli 53 proc. Polaków. Nie powinno to dziwić, bowiem większości z nas w dalszym ciągu nie stać na wypoczynek. W 2015 r. 44 proc. Polaków nie było stać na to,  by wyjechać na urlop raz w roku. Jest to niemały odsetek, biorąc pod uwagę resztę krajów europejskich. Oszacowano, że jest to aż 10 pkt. procentowych więcej niż średnio w Unii Europejskiej.

Dla niemałej grupy luksus to możliwość noszenia ubrań i dodatków od znanych marek. Tego zdania jest 37 proc. mieszkańców Polski. Jako znamiona luksusu Polacy postrzegają również biżuterię, telewizor lub inny sprzęt elektroniczny w domu.

Marka ma znacznie – luksus jako wysoka jakość produktów

Luksus – z czym nam się kojarzy

Jak już wspomniano, wielu osobom luksus kojarzy się z konkretnymi markami, których produkty nie są w zasięgu ręki „zwykłego zjadacza chleba”. Luksusowa marka jest komunikatem, sygnalizuje wyższą pozycję, daje poczucie przynależności do określonej grupy. Drogie marki stwarzają również możliwość wyeksponowania wiedzy na temat aktualnych trendów. Warto podkreślić, że to, czemu służy luksusowa marka, jest uzależnione od tego, kto na nas patrzy i gdzie jesteśmy.

Świadectwem dobrobytu, w kontekście marek z najwyższej półki, jest możliwość wyboru produktów wyróżniających się najwyższą jakością. Osoby, które stać na luksus, są w stanie zapłacić więcej, jeżeli otrzymają lepszą, spersonalizowaną usługę. Cenią wysokogatunkowe produkty, które w sposób bezpośredni odwołują się do ich osobistych potrzeb. Nierzadko luksusowe marki nie są tymi, o których się mówi i pisze. Wiele z nich to manufaktury z tradycjami, które nie uczestniczą w walce o klienta z tak zwanej średniej półki. Proponują unikalne produkty, wytwarzane na niewielką skalę, często są to wyroby produkowane ręcznie. Takie marki bazują na rzeszy wiernych klientów o lokalnym zasięgu. Nie mają potrzeby reklamowania się czy wystawiania na przykład w trakcie organizowanych tygodni mody.

Luksusowe produkty – gdzie można je nabyć?

W dalszym ciągu najbardziej liczącym się kanałem sprzedaży artykułów luksusowych jest butik. Pozwala on na dotknięcie i obejrzenie towaru. Jest to bardzo ważne, gdy wybiera się produkty, które powinny wyróżniać się najwyższą jakością. Niemniej jednak, z roku na rok rośnie popularność zakupów prowadzonych w sieci. Coraz częściej można spotkać sklepy internetowe czy też blogi takie jak Luxury proponujące wyroby luksusowe znanych i docenianych marek, których produkty są rozpoznawalne przez osoby ceniące elegancję i kunsztowne wykonanie.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o