Podstawą content marketingu jest treść – jednak nie byle jaka, a powstająca według ściśle określonych zasad. Jeśli się do nich nie dostosujesz, wówczas cała realizowana strategia nie będzie miała dużych szans na powodzenie. Dowiedz się, jak tworzyć treści z myślą o content marketingu.
Jak wynika z danych przedstawionych przez HubSpot, nawet 96% internautów – zanim podejmie decyzję zakupową – poszukuje informacji. Pokazuje to, jak ogromny potencjał drzemie w content marketingu. Kluczową rolę odgrywa treść tworzona z myślą o użytkownikach – taka, która przyciągnie odbiorców i zamieni ich w stałych klientów.
Jakie są najważniejsze zasady pisania treści?
Content marketing to szeroko prowadzone działania, których podstawą są treści. Aby miały jakąkolwiek moc sprawczą, muszą być dopasowane do oczekiwań użytkowników. To oni muszą znaleźć się w centrum uwagi, bo to oni będą podejmowali ważne – z twojego punktu widzenia – decyzje zakupowe.
- Dopasuj treść do potencjalnych klientówJeśli tworzysz uniwersalną treść, będzie miała ona małą siłę rażenia albo będzie jej całkiem pozbawiona. Aby odnieść sukces na polu content marketingu, musisz skupić się na grupie docelowej.Tworzenie treści rozpocznij więc od ustalenia persony. Dzięki temu łatwiej będzie Ci dostarczać wartościowe teksty – takie, których oczekują twoi potencjalni klienci.
- Uwzględnij oczekiwania odbiorcówTreść wykorzystywana w ramach content marketingu musi być wartościowa dla odbiorcy. Dlatego skoncentruj się na jego oczekiwaniach – dowiedz się, czego potrzebuje, co go nurtuje, jakie ma wątpliwości. Poprzez dostarczanie treści będącej odpowiedzią na „bolączki” użytkownika, masz szansę wzbudzić jego zainteresowanie.
- Wstrzymaj się z nachalną reklamąChociaż działania content marketingowe mają finalnie doprowadzić do zwiększenia zysków, tutaj nie ma miejsca na bezpośrednią sprzedaż. Teksty powinny być maksymalnie poradnikowe – przydatne odbiorcom. Co więcej, czasami warto zrezygnować z lokowania produktów czy usług, a skoncentrować się na budowaniu zaufania czy wzmacnianiu świadomości marki. Obranie takiego założenia – prędzej czy później – zostanie docenione.
- Dostosuj treść do kanałów komunikacjiTreść musi być dopasowana do kanału komunikacji – w przeciwnym razie zmniejszasz swoje szanse na sukces. Inaczej będzie wyglądać tekst publikowany na blogu firmowym, inaczej – w postaci publikacji zewnętrznej, a jeszcze inaczej – gdy zechcesz podzielić się informacjami na swoim profilu w mediach społecznościowych.
- Zastosuj język korzyści W treściach nie możesz koncentrować się na cechach produktu czy usługi, ponieważ wtedy zmieni swój charakter na typowo reklamowy. W zamian wykorzystaj język korzyści – pokaż odbiorcy, co może osiągnąć, gdy tylko zdecyduje się Ci zaufać.
Content marketing – dlaczego warto?
Content marketing stwarza ogromne szanse na zrealizowanie postawionych celów biznesowych – pod warunkiem, że działania prowadzone są w sposób przemyślany. Chociaż możesz podjąć się tego samodzielnie, lepiej zaufać ekspertom, np. z agencji Fabryka Marketingu. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że wszystkie realizowane działania zaprowadzą cię na sam szczyt.