Jak komunikować się ze starszym pokoleniem w reklamie

0
85

Chociaż osób w podeszłym wieku ciągle przybywa, komunikacja reklamowa wielu marek nastawiona jest wyłącznie na młodych. Nikogo nie powinien dziwić ten trend – kampanie dla młodego pokolenia są rozbudowane, interesujące, niezwykle kreatywne i uwzględniające różne media. Ale co z seniorami?

Czym jest pokolenie silver?

Pokolenie silver to nazwa, za którą kryją się osoby już po 50. roku życia. Grupa jest jednak bardzo szeroka, bo mieści nawet około 9 milionów osób. Jak możesz się jednak domyślić, pokolenie silver różni się od siebie i jest grupą, której nie warto traktować w sposób jednorodny. Inaczej przecież komunikujemy się z osobami 50+, a inaczej z osobami 70+. Zrozumienie, jak duża jest to generacja, pomaga jednak pojąć, że traktowanie seniorów jako „dziadków” jest błędne i z całą pewnością krzywdzące dla grupy odbiorców i szkodliwe dla marki.

Poświęć czas na research

Aby odpowiednio komunikować się z grupą seniorów, musisz poświęcić trochę czasu na research. Zrozum ich, poznaj ich potrzeby i zobacz, jak komunikują się między sobą. Warto przeglądać grupy czy fora – również w mediach społecznościowych. Tak, pokolenie silver korzysta z SM. Zauważysz prawdopodobnie, że te osoby nie podkreślają same z siebie swojego wieku. To dość istotne w komunikacji – nie podkreślaj wieku tak samo, jak nie robisz tego z grupą młodych. Mówisz przecież do człowieka, a nie metryki.

Wygoda przede wszystkim

Komunikacja z seniorami powinna być nastawiona na prostotę – zarówno w formie, jak i języku. Nie oznacza to, że musisz „łopatologicznie” wszystko tłumaczyć. Twoja grupa odbiorców nie jest głupia. Po prostu ceni sobie wygodę i czas – tak samo, jak pozostałe pokolenia. Swoją komunikację buduj zatem w sposób, który jest jasny i klarowny, jednak nie prostacki. Warto docenić w niej inteligencję i doświadczenie seniorów, do których mówisz.

Pokolenie silver, wbrew pozorom, nie ma tak odmiennych potrzeb od millenialsów, z którymi marki komunikują się częściej i chętniej. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat sposobów komunikacji i odpowiednich platform reklamowych dla Twojej grupy odbiorczej, koniecznie zajrzyj na stronę https://adnext.pl/.

Artykuł partnerski.
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments