Filarem marketingu internetowego jest content. To treści sprzedają, informują, intrygują, mają wpływ na pozycjonowanie stron internetowych i oddziałują perswazyjnie na odbiorców. Dobre teksty stanowią niezwykle cenne narzędzie marketingowe. Przygotowaliśmy 5 wskazówek, dzięki którym Twój content będzie jeszcze lepszy!
- Content musi być dopasowany do grupy docelowejMarketing treści to nie tylko dobra strona internetowa czy firmowy blog. Zaliczamy do niego prowadzenie mediów społecznościowych, na których przekazywane są różne treści, podcasty, webinary, publikacje e-booków, artykuły sponsorowane i wiele więcej. Aby jednak wybrać odpowiednie narzędzia, warto zdefiniować grupę docelową, czyli odpowiedzieć sobie na pytanie, kim są nasi potencjalni klienci. Zastanów się, do kogo przede wszystkim kierujesz swoje komunikaty i publikacje – rozważ, jak żyją Twoi odbiorcy, jakie są ich potrzeby i czego mogą szukać na Twoich kanałach komunikacji. Na tej podstawie stworzysz odpowiednie, interesujące materiały.
- Content musi być jakościowy i unikalnyUnikalność to priorytetowa kwestia – duplikacja treści źle wpływa na pozycjonowanie firmy, może wiązać się z karami od Google, a do tego po prostu buduje negatywne postrzeganie firmy w oczach odbiorców, jeśli odkryją oni, że content jest kopiowany od innych. Jeśli natomiast chodzi o jakość, to pamiętaj, że czasy, gdy treści miały być po prostu objętościowe i nasycone frazami już dawno minęły. Teraz ważne jest, by były merytoryczne, ciekawe, angażujące i dobrze zoptymalizowane. W internecie użytkownicy stykają się z ogromem treści i tylko ten wartościowy, dobry materiał, będzie realizował zamierzony cel.
- Content powinien realizować cele marketingoweDzięki działaniom content marketingowym można osiągnąć cele marketingowe – np. sprzedawać, edukować, budować świadomość marki, kształtować wizerunek eksperta, zwiększać ruch w witrynie czy generować leady. Cele najczęściej nakreślone są strategii marketingowej – to tam precyzuje się, co i jak zamierzamy osiągnąć, a następnie tworzymy content, który te cele realizuje i publikujemy tam, gdzie przyniesie to pożądane rezultaty.
- Content należy optymalizowaćTreści publikowane na stronie internetowej, w sklepie ecommerce czy na blogu, powinny być dobrze zoptymalizowane. Ważne są takie elementy, jak: struktura treści, nasycenie frazami kluczowymi, linkowanie wewnętrzne, odpowiednia objętość. Im bardziej jakościowe i lepiej zoptymalizowane teksty, tym większa szansa na ich korzystne ocenianie przez roboty wyszukiwarki, co z kolei ma znaczenie dla pozycji strony w organicznych wynikach wyszukiwania.
- Niech content oferuje więcej niż Twoi odbiorcy oczekująPublikacje powinny budować oczekiwania, a następnie na nie odpowiadać. Treści powinny być jakościowe i pomocne. Odbiorcy powinni znajdować odpowiedzi na pytania, które się u nich pojawiają w związku z Twoją marką, usługami, produktami. Zaangażowana i chętna do pomocy firma jest bardzo pozytywnie odbierana z punktu widzenia potencjalnych i obecnych klientów!
Chcesz wiedzieć więcej o marketingu internetowym? Odwiedź stronę: https://tearsofjoy.pl/.