Mount & Blade II: Bannerlord to z pewnością jedna z gier, na które fani czekają z niecierpliwością. Deweloperzy z TaleWorlds Entertainment w swoim devblogu podzielili się z graczami kolejną porcją informacji o swojej produkcji.
Mount & Blade II – zbudujmy zamek!
Jak słusznie stwierdzili twórcy “zamki to prawdopodobnie pierwsze co przychodzi nam na myśl, gdy mówimy o średniowieczu”. Wspomnieli również o ich roli w tamtych czasach, a także nazwali je symbolem władzy i autorytetu.
Trudno nie zgodzić się z tymi słowami, wiele średniowiecznych struktur po dziś dzień zachwyca pieczołowitością i trwałością wykonania. Nie będziemy jednak opiewać tutaj pięknych budowli, a pochylimy się nad trybem budowania zamków w M&B II: Bannerlord.
Trudny orzech do zgryzienia
Niemałą zagwozdką jest wybranie odpowiedniego okresu historycznego co do każdej frakcji. Przykładowo Battania (wzorowana na rdzennych Wyspach Brytyjskich) była dla deweloperów lekkim problemem. Wyspy Brytyjskie borykały się przez długi czas z najeźdźcami, który wnosili do architektury obronnej coś nowego przez co konstrukcje drewniane używane przez Celtów i Piktów zostały wyparte przez obce wpływy – piszą w swoim dzienniku twórcy.
Dlatego też ostatecznie zdecydowali się na wrzucenie do gry struktur odpowiadających epoce żelaza w Wielkiej Brytanii odcinając się od wpływów Normandzkich (które dominują we Vlandii). W Mount & Blade II wpływy historyczne znacznie utrudniły wybór odpowiednich budowli, ale taki sam proces wyboru jak ten przy Battanii został zastosowany do pozostałych frakcji.
Ulepszenia
Jak możemy przeczytać we wpisie, system ulepszeń ma być dosyć prosty. Każdy zamek zaczyna na poziomie 1, a następnie może zostać dwa razy ulepszony aż do poziomu maksymalnego. Przy rozbudowie musimy wziąć pod uwagę wiele różnych czynników. Mogą być nimi naturalne osłony w pobliżu naszej twierdzy (np. jezioro czy to, że nasza forteca jest na szczycie wzgórza).
Przy ataku na zamki pierwszopoziomowe taktyka szturmu na główną bramę może przynieść dobre efekty, natomiast po ulepszeniu obronności na kolejnych poziomach taki przemarsz może w łatwy sposób zostać przełamany.
Rozgrywka
Jak zaznaczają deweloperzy, gracze mogą stosować wiele różnorakich strategii przy bitwach. Jeżeli chodzi o oblężenia zamków, ich ilość zawęża się do dwóch głównych: dowodzenia armią z tyłu lub na linii frontu. TaleWorlds Entertainment chce, aby gracze mogli eksperymentować ze swoimi podejściami do spraw bitew.
Aby zwyciężyć będziemy musieli zatem zastanowić się, jak chcemy rozegrać daną potyczkę i co najlepiej sprawdzi się przy danej twierdzy.
Pozostaje nam jedynie wyczekiwać na ogłoszenie daty premiery gry, a później roznoszenie naszych przeciwników w perzynę!