Café Belga – kamień milowy w twórczości Taco Hemingwaya

0
11

Drugi album studyjny Café Belga autorstwa Taco Hemingwaya, wydany 13 lipca 2018 roku, wszedł na rynek z przytupem i wzbudził szerokie zainteresowanie zarówno mediów, jak i słuchaczy. Jaka jest jego geneza, stylistyka, odbiór oraz komercyjny sukces?

Café Belga to projekt, który był realizowany od stycznia do czerwca 2018 roku, nagrywany w Warszawie i w Brukseli. Album ukazał się w wytwórniach Taco Corp oraz Asfalt Records. W wersji fizycznej zawierał bonusowy minialbum Flagey.

Geneza i wydanie

Album Café Belga został nagrany od stycznia do czerwca 2018 roku w Studiu Nagrywarka w Warszawie, a wywiad Falla z Hemingwayem nagrano w Café Belga w Brukseli. Producentami muzycznymi są Rumak oraz Borucci, współpracownicy Taco Hemingwaya. Album trafił do sprzedaży 13 lipca 2018 roku w wytwórniach Taco Corp i Asfalt Records. Dzień wcześniej Hemingway udostępnił materiał w internecie. Wersja fizyczna płyty zawierała dodatkowo minialbum Flagey.

Styl muzyczny oraz tematyka

Café Belga reprezentuje stylistykę hip-hopową z wpływami trapu i pop-rapu. W warstwie tekstowej autor porusza kwestie popularności, utraty anonimowości oraz kondycji współczesnego świata, szczególnie w kontekście życia osoby publicznej. Utwory zawierają teksty pełne nawiązań do pop-kultury, nostalgii, a także refleksji nad relacjami międzyludzkimi. Produkcja zawiera elementy trapu i elektroniki, a recenzenci zauważali większą różnorodność brzmienia względem wcześniejszych wydawnictw rapera.

Lista utworów, a także dodatkowe elementy

Album składa się z jedenastu utworów, m.in. Café Belga, ZTM, Wszystko na niby, Reżyseria: Kubrick oraz 4 AM in Girona. W niektórych numerach wykorzystano fragment wywiadu z Taco Hemingwayem przeprowadzonego 15 maja 2018 roku w kawiarni Café Belga w Brukseli. W wydaniu fizycznym dołączony został minialbum Flagey, który został udostępniony w serwisach streamingowych w lipcu 2018 roku – po premierze albumu. Całkowita długość płyty to około 45 minut.

Odbiór i sukces komercyjny

Płyta Café Belga spotkała się z mieszanym, choć w dużej części pozytywnym odbiorem krytycznym. Recenzenci chwalili poprawę jakości produkcji oraz tekstów w porównaniu z wcześniejszymi wydawnictwami artysty, choć niektórzy krytykowali powracające motywy, a także śpiew. Na rynku komercyjnym album okazał się bardzo udany – zadebiutował na 1. miejscu listy sprzedaży OLiS i wkrótce uzyskał certyfikat złotej płyty, a następnie platynowej płyty za fizyczną sprzedaż ponad 30 tysięcy egzemplarzy. W rankingu rocznym za 2018 rok był jedenastym najlepiej sprzedającym się albumem w Polsce.

Album Café Belga to istotny krok w karierze Taco Hemingwaya – łączy osobistą refleksję z komercyjnym sukcesem. Jego wydanie potwierdziło siłę artysty na polskiej scenie muzycznej i pokazało kierunek, w którym podążał w 2018 roku.

Podobał Ci się to, co robimy?
Wesprzyj nas i postaw nam kawę!
Wesprzyj nas
0 0 głosy
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Najwięcej głosów
Opinie w linii
Zobacz wszystkie komentarze