Podczas Geek Week na Netfliksie zapowiedziano anime zatytułowane Junji Ito Maniac: Japanese Tales of the Macabre. Będzie ono ekranizacją dzieł japońskiego mistrza horroru. Premiera w przyszłym roku.
Seria będzie adaptacją klasycznych opowieści Ito, takich jak Tomie, Soichi oraz The Hanging Balloons. Jednak pojawią się w niej też poraz pierwszy zekranizowane historie takie jak: Where The Sandman Lives, Bullied, The Long Hair In The Attic Undendurable Labyrinth, a także The Strange Hikizuri Siblings: The Seance. Te ostatnie uznawane są za najbardziej mrożące krew w żyłach dzieła japońskiego twórcy. Według Netflixa seria ma zawierać łącznie aż 20 historii mistrza horroru.
Znani aktorzy głosowi powołają do życia postacie z kultowych mang
Na oficjalnym Twitterze Netflix Anime pojawiła się informacja o aktorach, którzy użyczą swoich głosów postaciom w nadchodzącej serii. Pojawiły się tam również pierwsze kadry, pokazujące jak będzie wyglądać animacja.
congrats to Junji Ito on his multiple Eisner Award noms!
Junji Ito Maniac: Japanese Tales of the Macabre hits Netflix in 2023
here are some new stills from the series, based on stories from Ito-sensei's nominated books! pic.twitter.com/JkF17lqwWb
— Netflix Anime (@NetflixAnime) July 15, 2022
Wśród obsady znaleźli się: Takahiro Sakurai, znany min. z roli Suguru Getou w Jujutsu Kaisen. Teraz w Junji Ito Maniac zagra Kazuya Hikizuri. Wystąpi również Romi Park, użyczająca głosu np. Hange Zoë z Shingeki no Kyojin. W nowej animacji będzie ją można usłyszeć jako Kouko Hikizuri. Oprócz nich pojawią się: Yoko Hikasa (Frieda Reiss, Shingeki no Kyojin) jako Chiemi oraz Hisako Kanemoto (Tsugumi Hazawa, BanG Dream!) w roli Sayoko; a także Natsumi Takamori (Azusa „Azu” Murasaka, Orange) W Maniac – Kuriko.
Nagrodzony mangaka
Informacja o nadchodzącej serii zbiegła się w czasie z nominacją Ito do dwóch nagród Eisner. Jego manga Lovesickness zajęła pierwsze miejsce w kategorii. Najlepsze amerykańskie wydanie materiałów międzynarodowych – Azja. Autor otrzymał nagrodę podczas San Diego Comic-Con International. Wyprzedził tym samym takie tytuły jak: Chain Saw Man czy Spy x Family. To już drugi rok z rzędu, kiedy Ito został nagrodzony w tej kategorii, wtedy jednak otrzymał też nagrodę najlepszego artysty. W 2019 otrzymał również nagrodę za najlepszą adaptację, dzięki swojej wersji Frankensteina (oryginał: Mary Shelley).
Ito o powstającej adaptacji
Autor zaprezentował w Netflixowym Geek Week (serii, gdzie zapowiadane są nadchodzące premiery, które będzie można zobaczyć na platformie) trzy z historii, które dostaną ekranizację.
Tomie
Tomie była moją debiutancką pracą. Inspiracją do Tomie był koncept ogona jaszczurki, który odrasta po odcięciu. Było nią również uczucie, które pojawia się po nagłej śmierci bliskiej osoby. Niedowieżanie, które się z tym wiąże. To uczucie, kiedy masz wrażenie, jakby ta osoba mogła znów się znów pojawić w każdej chwili. Tomie zostaje zabita, a mimo to jakoś powraca. To chciałem pokazać, gdy poraz pierwszy tworzyłem mange.
Souichi
jeśli chodzi o mimikę twarzy, uważam, że oczy są najbardziej istotne. Oczywiście, brwi i usta przyczyniają się do całej ekspresji, ale to oczy naprawdę oddają to, co dzieje się w umyśle postaci. Więc uważam, że przy ukazywaniu, co postać myśli, oczy grają najważniejszą rolę.
The Hanging Balloons
Wyobraziłem sobie taki obraz: zwłoki powieszone za szyję na wielkim balonie, lecące w niebo. Pomyślałem, że mogę tego użyć w mandze. Wymyśliłem więc historię miasta poniżej, gdzie dzieją się dziwne rzeczy, za każdym razem, gdy balon się pojawi. Jednak gdy o tym myślałe, postanowiłem, że sam balon będzie wyglądać jak odcięta głowa, która będzie atakować ludzi. I tak powstało The Hanging Ballons.
hwdp